bazarnews

کد خبر: ۸۷۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان گفت: طرح توزیع کود برای کشاورزان کلزا کار به صورت دیم در گلستان توسط این ستاد در حال اجرا است.

محمدمهدی سلمانزاده اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سال جهش تولید و در راستای حمایت از تولید داخلی با توجه به منویات مقام معظم رهبری قرارداد طرح توزیع کود رایگان را منعقد کردند.
وی تصریح کرد: در این طرح به کشاورزانی که در اراضی دیم خود کلزا کشت کردند کودهای سولفات آمونیوم و کود کامل (NPK) به صورت رایگان توزیع می‌شود.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید خاطرنشان کرد: یکی از عوامل جهش تولید و اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید داخلی بوده و در این راستا با هدف توان‌افزایی کشاورزان، افزایش سطح کیفی و کمی کلزا در سال جهش تولید و کاهش بخشی از هزینه‌های کشاورزان با توجه به شرایط اقتصادی مردم این کودها به صورت رایگان توزیع می‌شود.
وی بیان کرد: مقدمات این طرح مانند پشتیبانی، به کارگیری کارشناسان تخصصی مرتبط، آموزش میدانی بر روی اراضی کشاورزی و غیره در ماه‌های گذشته انجام شده است.
سلمانزاده گفت: این طرح ملی در شهرستان‌های علی‌آبادکتول، گنبدکاووس، گالیکش، کلاله، مینودشت، آق‌قلا، بندرترکمن و گمیشان اجرا و در مجموع ۹۰ تن کود به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد ریال توزیع می‌شود.

برچسب ها: کود رایگان ، کلزا ، گلستان
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: