bazarnews

کد خبر: ۸۸۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از شخم زمستانه بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی شالی‌کاری در گیلان خبر داد و گفت: با توجه به بارش باران و روان آب‌ها توصیه می‌شود کشاورزان نسبت به مابقی شخم زمستانه در اراضی شالی‌کاری اقدام کنند.

مسعود الماسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به میزان شخم زمستانه در اراضی شالی‌کاری استان، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۸۰ هزار هکتار از اراضی شالی‌کاری گیلان شخم زمستانی خورده است.

وی با بیان اینکه تا این فرصت از سال تنها ۳۵ درصد از اراضی شالی‌کاری شخم زمستانه خورده، افزود: با توجه به بارش‌های اخیر و روان آب‌های موجود انتظار است کشاورزان از این فرصت استفاده کرده و برای تکمیل شخم زمستانه بهره بگیرند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به‌قرار گرفتن در آستانه سال زراعی جدید و ضرورت مغتنم شمردن از فرصت موجود، گفت: کشاورزان در فرصت ایجادشده می‌توانند برای پاک‌تراشی مرزها و همچنین لایه روبی انهار بهره ببرند.

الماسی همچنین بر لزوم تأمین نهاده‌های کشاورزی از سوی شالی‌کاران نیز تأکید کرد و گفت: کشاورزان می‌توانند برای تأمین نهاده‌ها ازجمله بذر گواهی‌شده و همچنین کود شیمیایی به کارگزاری‌های رسمی مراجعه کنند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: