bazarnews

کد خبر: ۸۸۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از اعطای تسهیلات به واحد‌های نمونه در زنجان خبر داد.

ناصر فغفوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در اولویت مسؤولان استان قرار دارد، بحث احیای واحد‌های تولیدی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه طی دوسال گذشته 60 واحد تولیدی به چرخه بازگشته‌اند، گفت: همین امر موجب اشتغالزایی برای 2 هزار نفر شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از موضوعات بحث اعطای تسهیلات به واحد‌هاست، گفت: امسال ۱۲ واحد نمونه استان، از تسهیلات سرمایه در گردش ۱۴.۵ درصد و مشمول 4 درصد یارانه بهره‌مند خواهند شد.

فغفوری با اشاره به اینکه از ۱۲ آبان با انجام کار کارشناسی وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی صادرات و متولی رفع تعهدات ارزی شناخته شد، ادامه داد: قبل از ۱۲ آبان و بعد از آن روند در بخش صادرات و رفع تعهدات ارزی متفاوت شده است که امیدواریم با تسریع انجام امور شاهد جهش صادراتی در کشور باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه نقشه راه توسعه تجارت خارجی ترسیم شده است، افزود: در تدوین این نقشه راه همه دستگاه‌ها در این امر مشارکت داشتند و مورد قبول همه بخش‌های اقتصادی استان است.

وی با بیان اینکه عدم رفع تعهدات ارزی تاکنون مشکلی برای صادرکنندگان استان ایجاد نکرده است عنوان کرد: در این راستا در سال جاری کارت بازرگانی هیچ واحد تولیدی در استان تعلیق نشده و حتی یک پرونده تعزیراتی منتج به رای در این خصوص تشکیل نشده است.

فغفوری ادامه داد: برخلاف وجود مشکلات و شرایط حاکم در سال‌جاری، تولیدات هیچ یک از واحدهای تولیدی استان نسبت به سال گذشته کاهش نداشته است که این امر حاکی از وجود بخش خصوصی قوی و توانمند در استان است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: