bazarnews

کد خبر: ۸۹۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
استاندار خراسان جنوبی گفت: بنا به رایزنی‌هایی که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد، طی تفاهم‌نامه‌ای که در حال انعقاد است، هفت هزار میلیارد تومان در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری خواهد شد.

حمید ملانوری روز چهارشنبه در دیدار با نخبگان و علمای اهل سنت و شیعه شهرستان درمیان با اشاره به پیگیری‌هایی که در ماه‌های اخیر برای جذب سرمایه‌گذار دارای صلاحیت صورت گرفته است، افزود: تلاش می‌کنیم در قالب توزیع متوازن سرمایه‌گذاری‌ها، همه مناطق استان به نحو شایسته‌ای دیده شوند.

وی بر بهره‌گیری از ظرفیت جامعه نخبگانی در حل معمای محرومیت خراسان جنوبی تاکید کرد و گفت: علما و نخبگان باید معمای محرومیت استان با وجود ذخایر و ظرفیت‌های فراوان را حل کنند.

وی اظهار داشت: خراسان جنوبی با وجود ظرفیت‌هایی همچون گردشگری، ذخایر معدنی، محصولات کشاورزی، مرز و نیروی انسانی که هر کدام به تنهایی پیشران توسعه هستند، در شمار استان‌های محروم کشور است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: این در حالی است که در خیلی از کشورها، بودجه عمومی فقط از بخش گردشگری تأمین می‌شود یا از طریق محصولات کشاورزی، درآمدهای زیادی کسب می‌کنند.

وی تاکید کرد که علما و نخبگان استان باید با ارائه راهکارهایی، این معما را حل کنند.

ملانوری افزود: مشکل اصلی در استان ما، وجود شکاف‌هایی بین ظرفیت‌ها، رفع محرومیت و رفاه مردم است.

وی تصریح کرد: هر کدام از ظرفیت‌ها به سهم خود، وضعیت مطلوبی دارند اما چون جزیره‌ای عمل کرده و در کنار هم قرار نگرفته‌اند، نتوانسته‌اند به رفع محرومیت استان کمک کنند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر قرار بر رفع مشکلات و محرومیت‌هاست، راه‌حل این است که فرصت‌ها به طور دقیق شناسایی، پیشنهادات و راهکارهای متناسب ارائه شود تا از آنها ارزش افزوده ایجاد کنیم.

وی افزود: استحصال درست، ایجاد واحدهای فرآوری معدنی، اشتغال‌آفرینی و درآمدزایی برای مردم، راهکاری است که می‌تواند به انتفاع بیشتر از معادن بینجامد.

ملانوری با بیان اینکه باید زمینه بهره‌مندی از ظرفیت‌ها به درستی فراهم شود گفت: بهره‌بردار اصلی باید مردم منطقه باشند و از این ظرفیت‌ها بیشترین نفع را ببرند.

وی اظهار داشت: در زمینه رفع مشکلات و محرومیت استان، همه ما مسئول هستیم.

وی گفت: ما باید با ایجاد فهم و ادبیات مشترک، با دید باز و رو به جلو، فارغ از هر سلیقه، مذهب و قومیتی دست به دست هم دهیم و امکانات لازم برای خروج استان از محرومیت را ایجاد کنیم.

استاندار خراسان جنوبی اقتصاد مقاومتی را نسخه شفابخش همه مسایل استان برشمرد و گفت: مردمی کردن، دانش محور بودن و درون‌زایی از نکاتی است که در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاوتی مورد تاکید است.

وی به راه‌اندازی ستاد توسعه خاوران در همین راستا اشاره کرد و افزود: ما در این ستاد از توان و ظرفیت همه اقشار برای بهره‌مندی از ظرفیت‌ها در قالب یک نقشه راه استفاده می‌کنیم.

ملانوری با تاکید بر محدود بودن فرصت‌ها خاطرنشان کرد: در همین فرصت اندک، باید اثری ماندگار از خود بر جا بگذاریم.

علما و نخبگان حاضر در این نشست نیز با اشاره به مسایل شهرستان درمیان، راهکارهایی را برای رفع مشکلات موجود ارائه کردند.

استاندار خراسان جنوبی امروز در هشتمین سفر شهرستانی خود به شهرستان مرزی درمیان سفر کرد.

ایرنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: