bazarnews

کد خبر: ۹۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
عضو کمیسیون اصل 90 در مجلس در گفتگو با بازار نیوز؛
عضو کمیسیون اصل 90 در مجلس در خصوص تولید کالا با برند خارجی در کشور گفت: تولید و حضور برندهای خارجی در کشور انتقال تکنولوژی را به همراه خواهد داشت و این اولین گام برای کمک به چرخه اقتصادی است.
انتقال تکنولوژی گام مثبت تولید برندهای خارجی در کشور استمحمدرضا امیرحسنخانی در گفتگو با خبرنگار بازار نیوز در این باره اظهار داشت: حضور برندهای خارجی در کشور یک معادله دو طرفه است با این توضیح که برندهای خارجی با حضور خود در ایران هم نیازهای داخل کشور را تامین می کنند و هم قسمتی از سهم تولید و بازار بیرون را از طریق ایران تامین می کنند.

وی اضافه کرد: این اتفاق می تواند برای کمک به تولید داخل خوشایند باشد اما در صورتی که سهم ما در تولید برندهای خارجی صرفا به عنوان مصرف کننده باشد قابل قبول نیست، اما اگر در کنار برندهای خارجی تولید در کشور افزایش یابد قطعا در چرخه اقتصاد کشور ما تاثیر بیشتری دارد. 

وی در ادامه حضور برندهای خارجی را در انتقال بحث فناوری و تکنولوژی به کشور مثمر ثمر خواند و گفت: برنده های خارجی با حضور خود در کشور تکنولوژی را نیز به همراه خواهند داشت ضمن اینکه با وجود شرکت های دانش بنیان در کشور زمینه استفاده از تکنولوژی هم مهیا می شود. 

امیرحسنخانی تصریح کرد: با وجود متخصصانی که ما در شرکت دانش بنیان داریم برای ارتقاء سطح فناوری می توانیم با محصولات خارجی هم رقابت کنیم. متاسفانه یکی از دلایلی که ما نمی توانیم در بازار های خارجی ورود پیدا کنیم، این است که برند نداریم و با این شرایط و در این برهه می توانیم برای ارائه کالا از برندهای خارجی تولید کننده در کشور مثل سامسونگ استفاده کنیم.

عضو کمیسیون اصل 90 ایجاد بازار رقابتی را گام مثبت ورود و تولید برندهای خارجی در کشور دانست و گفت: هرچه رقابت بازار با حضور برندهای خارجی در کشور گسترش یابد، می تواند بهره وری و جلب مشتری را برای کالاهای ایرانی هم بیشتر کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: در مجموع اگر اثرات مثبت برندهای خارجی در کشور را تقویت کنیم و آثار منفی را کاهش دهیم قطعا تولید و حضور آنها می تواند در کشور ما تاثیر دو چندانی داشته باشد.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: