bazarnews

کد خبر: ۹۰۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه میاندوآب گفت: توزیع گاز مایع و نفت‌گاز با اجرای طرح زیرساخت‌ بانکی همزمان با شروع فصل کشاورزی بین مصرف کنندگان کمتر از ۶ هزار لیتر در این منطقه نفتی اجرا می‌شود.

سیدجواد فیض‌حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه کشاورزان می‌توانند با کارت تجارت آسان نسبت به دریافت سهمیه سوخت خود در محل فروشندگی اقدام کنند، اظهار داشت: با اجرای این طرح مقدار سوخت دریافتی کنترل شده و مالک آن در تمام جزییات سوخت خود قرار خواهد گرفت.

وی افزود: ادوات کشاورزی که شماره گذاری نشده‌اند، برای جلوگیری از ایجاد وقفه در فعالیت های کشاورزی، توزیع سوخت آنها بدون محدودیت برای همه ماشین آلات کشاورزی انجام خواهد پذیرفت ولی پلاک گذاری ماشین‌آلات کشاورزی به نفع مالکان آنهاست که از مبادی مرتبط اقدام کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه میاندوآب با بیان اینکه توزیع گاز مایع نیز به صورت الکترونیکی خواهد بود، افزود: برای توزیع کنندگان این فرآورده سوختی پایانه بانکی ایجاد شده و اطلاعات خانوارهای نفت سفید سوز که همزمان مصرف کننده گاز مایع هستند، در پایانه کارت بانکی تعریف شده‌است.

فیض‌حسینی با بیان اینکه از مرداد ماه امسال توزیع گاز مایع در منطقه میاندوآب‌ با مشکل مواجه شد، اظهار داشت: با اجرای طرح الکترونیکی گاز مایع مشکلی بابت توزیع آن وجود نخواهد داشت.

ماهانه ۳۸۰۰ تن گازمایع در جنوب آذربایجان‌غربی توزیع می‌شود

وی افزود: ماهانه سه هزار و ۸۰۰ تن گاز مایع در منطقه میاندوآب‌ توزیع می‌شود و این در حالی است که مصرف واقعی خانوارهای تحت پوشش این منطقه کمتر از ۲ هزار و ۵۰۰ تن است و در این راستا نباید خانواده‌ای به ویژه در روستاهای دور دست در تهیه گازمایع با مشکل مواجه باشد و این مشکل با توزیع الکترونیکی وجود نخواهد داشت.

فیض‌حسینی ادامه داد: تهیه و توزیع گاز مایع وظیفه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه میاندوآب از طریق شرکت‌های موازی بوده ولی نظارت بر کم فروشی یا گران فروشی و نحوه عرضه آن بر عهده سازمان های متولی همچون اداره صنعت، معدن و تجارت است.

 

وی با اشاره به اینکه سهمیه گازمایع هر خانواده در هر ماه چهار عدد کپسول است، اظهار داشت: این تعداد، شناور است و بسته به مصرف خانوار می‌تواند کاهش یا افزایش یابد ولی در هر ماه کارت بانکی خانوارها به میزان مصرف تعیین شده شارژ خواهد شد.

اجرای طرح توزیع الکترونیکی نفت سفید یکی از طرح‌های موفق در منطقه میاندوآب‌ بود

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه میاندوآب همچنین با اشاره به اینکه اجرای طرح زیرساخت‌ بانکی به منظور توزیع الکترونیکی نفت سفید یکی از طرح‌های مهم در سال‌جاری بود، گفت: با آغاز اجرای این طرح که از اواخر سال گذشته تا مهرماه امسال عملیاتی شد، پس از ثبت اطلاعات حدود ۶۰ هزار خانوار نفت سوز جنوب آذربایجان‌غربی در سامانه صدف، در راستای راستی آزمایی آنها ۱۲ هزار خانوار گازسوز شناسایی شدند.

فیض‌حسینی با اشاره به مزایای این طرح گفت: با اجرای این طرح کالابرگ کاغذی در زمان شیوع کرونا که عاملی برای انتقال این ویروس بود، جمع‌آوری شد و از شهریور ماه امسال برای خانوارهای یک و ۲ نفری ۲ هزار و ۴۰۰ لیتر، سه و چهار نفره ۲ هزار و ۵۰۰ لیتر، خانوارهای پنج و ۶ نفره ۲ هزار و ۶۰۰ لیتر و خانوارهای هفت نفر به بالا بیش از سه هزار و ۲۰۰ لیتر کالا برگ نفت سفید به صورت الکترونیکی اعلام شد.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه میاندوآب با واقع شدن در جنوب آذربایجان‌غربی به مرکزیت شهرستان میاندوآب دارای هشت ناحیه مرکزی و ۹۱ باب جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی مشتمل بر ۳۲ جایگاه تک منظوره سوخت مایع، ۳۸ باب جایگاه دو منظوره سوخت مایع و گاز طبیعی فشرده شده، ۲۱ باب جایگاه تک منظوره سی‌ان‌جی، ۲۵۳ باب فروشندگی نفت سفید و نفت‌گاز شهری و روستایی و ۱۸ باب تاسیسات سیلندر پرکنی گاز مایع است.

این منطقه یکی از مناطق ۳۷ گانه نفتی کشور است که وظیفه تامین و توزیع سالانه حدود یک میلیارد لیتر انواع فرآورده‌های نفتی مایع و حدود ۴۰ هزار تن گاز مایع (LPG) را به عهده دارد؛ این منطقه دارای یک باب انبار نفت با ظرفیت ذخیره‌سازی ۶۰ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی است.

برچسب ها: ادوات ، کشاورزی ، ارومیه
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: