bazarnews

کد خبر: ۹۱۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد: باید با نگاه توسعه محور به بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری در مسیر پشتیبانی و رفع موانع تولید گام برداریم.

علی حدادی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به نام گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان “تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها” درباره راهکارهای تحقق آن، بیان کرد: متاسفانه امروز کار آفرینان و تولید کنندگان ما در پیج و خم بروکراسی ادارای معطل مانده اند. بنابراین یکی از اقداماتی که باید در سال جاری چه از سوی این دولت و چه از سوی دولت بعدی دنبال شود، اصلاح آئین نامه ها و بخشنامه ها در راستای مانع زدایی از مسیر تولید است.

وی در ادامه اظهار کرد: صدور مجوز یکی از مهم ترین فرآیندهایی است که در راستای پشتیبانی و رفع موانع تولید باید تسهیل شود. متاسفانه امروز تعداد زیادی از کارگاه ها و تولیدی های کشور یا تعطیل شده و یا درحال تعطیلی است. اصلاح ساختار و حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان می تواند گامی موثر در زمینه اشتغال زایی نیز باشد.

نماینده مردم طالقان و ساوجبلاغ در مجلس تصریح کرد: بخش دیگری از رفع موانع تولید به مجلس باز می گردد که اصلاح قوانین باید در دستور کار مجلس قرار گیرد. قوانینی که مانع مسیر تولید شده است باید اصلاح شود. باید با نگاه توسعه همه جانبه و پایدار کار را پیش ببریم. باید با نگاه توسعه محور به بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری در مسیر پشتیبانی و رفع موانع تولید گام برداریم.

حدادی در پایان تاکید کرد: از سوی دیگر باید به شرکت های دانش بنیان توجه کنیم. متاسفانه آنطور که باید و شاید در طول سال های گذشته به دانشگاه ها و پژوهش های علمی توجه نشده است. اگر تولید متصل به پژوهش های علمی شود، کیفیت تولید بالا رفته و می توانیم با تکیه بر توانایی ها و دانش داخلی خود در زمینه پشتیبانی از تولید و رفع موانع آن گام برداریم.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: