bazarnews

کد خبر: ۹۲۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴
ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بیله‌سوار با حضور در مزارع جالیزی زیرنایلونی این شهرستان، کشاورزان را به جمع‌آوری ضایعات پلاستیکی مزارع ملزم کردند.

به گزارش ایرنا، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست بیله‌سوار روز شنبه در این زمینه گفت: با توجه به ممنوع بودن کشت این محصولات در سال‌ زراعی ۱۴۰۰ همچنین در راستای عملیاتی کردن موضوع مدیریت پسماند و کاهش زباله در طبیعت، ارایه آموزش‌های زیست محیطی چهره به چهره به کشاورزان در سال‌جاری آغاز شده است.

بهنام برزگر با اشاره به بازدید از مزارع جالیزی همزمان با روز زمین پاک افزود: ضمن آموزش کشاورزان، تعهدات لازم مبنی بر پاک‌سازی ضایعات پلاستیکی اراضی پس از برداشت محصولات جالیزی از زارعان گرفته شده است و ملزم به دفع اصولی و بهداشتی پسماندها پس از جمع‌آوری محصول شده‌اند.

وی تصریح کرد: این بازدیدها تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت و با کشاورزانی که نسبت به جمع‌آوری ضایعات پلاستیکی از مزارع خود اقدام نکنند، برخورد قانونی و قضایی خواهد شد.

بیله‌سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد و سالانه بیش از ۴۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید می‌شود.

مجموع اراضی زراعی استان اردبیل ۷۷۸ هزار هکتار مساحت دارد که ۵۱۵ هزار هکتار آن به صورت دیم و ۲۲۵ هزار هکتار آن به صورت آیی کشت می‌شود و در ۳۹ هزار هکتار از اراضی این استان نیز باغ احداث شده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: