bazarnews

کد خبر: ۹۲۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: سطح زیر کشت محصولات سبزی و صیفی استان در سال زراعی جاری ۱۸ هزار هکتار است.

جلال رحیم زاده در خصوص وضعیت کشت بهاره محصولات سبزی و صیفی استان، افزود: سیب زمینی از عمده محصولات سبزی و صیفی استان در سال زراعی جاری محسوب می‌شود که هفت هزار و ۶۵۰ هکتار از اراضی استان به زیر کشت این محصول رفته و عملکرد تولید آن  ۳۶.۸ تن در هر هکتار است.


وی ادامه داد: امسال محصول پیاز در یکهزار و ۷۸۰ هکتار از اراضی استان به زیر کشت رفته و محصولات صیفی دیگری چون گوجه فرنگی در مساحت سه هزار و ۱۰۰ هکتار، خیار در مساحت یکهزار و ۵۰۰ هکتار، هندوانه در ۷۰۰ هکتار، هویج در مساحت ۸۰۰ هکتار و سایر سبزیجات نیز در مساحت ۶۷۰ هکتار تولید خواهد شد.


وی در خصوص وضعیت تولید حبوبات استان نیز گفت: حبوبات تولیدی استان در سال زراعی جاری شامل نخود، عدس و لوبیا به مساحت ۵۲ هزار هکتار می‌شود که بر اساس پیش بینی‌ها افزون بر ۴۲ هزار تن حبوبات را در ماه‌های آتی برداشت می‌شود.


رحیم زاده از کشاورزان و بهره برداران خواست به استفاده از ارقام جدید و پر محصول و استفاده از بذور اصلاح شده در تولید محصولات سبزی و صیفی توجه کنند.


وی با تاکید بر لزوم استفاده از ماشین آلات مدرن برای کاهش هزینه‌های تولید، گفت: توجه به روش‌های آبیاری نوین از جمله استفاده از نوار تیپ و آبیاری بارانی در تولید این محصولات مدنظر سازمان جهاد کشاورزی استان بوده و در کنار آن به بازار فروش محصولات سبزی و صیفی نیز نگاه ویژه‌ای داریم.

خبرگزاری صداوسیما

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: