bazarnews

کد خبر: ۹۲۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورایعالی بورس گفت: مشکل اصلی، از دست رفتن اعتماد سهامداران به بازار سرمایه است که به این زودی و فقط با تزریق نقدینگی هم باز نمی‌گردد. باید یک سری اقدامات و عواملی شکل بگیرد تا بتوانیم اعتماد را به بازار برگردانیم.
گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ محسن علیزاده، عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورایعالی بورس، در گفتگو با بازارنیوز پیرامون تاثیر رفع احتمالی تحریم‌ها بر بازار سرمایه، اظهار کرد: برخی تحلیل‌گران معتقدند، اگر تحریم‌ها برداشته شود، با کاهش قیمت ارز مواجه هستیم و قیمت ارز هم با شاخص کل بورس، رابطه مستقیم دارد که درصورت پایین آمدن قیمت دلار، شاخص هم پایین خواهد آمد.

وی افزود: از طرفی برخی دیگر از تحلیل‌گران هم معتقدند، چون در پی رفع تحریم ها، رونق اقتصادی شکل می‌گیرد و واحد‌های تولیدی از رکود فعلی خارج می‌شوند، این اتفاق می‌تواند کمک خوبی به بازار سرمایه کند. البته باید گفت که دیدگاه‌های مثبت برای رشد بازار سرمایه در پی رفع تحریم‌ها خیلی بیشتر از دیدگاه‌ها برای سقوط بیشتر شاخص است و طبق تحلیل‌ها احتمالا بازار مثبت خواهد شد.

علیزاده در واکنش به نظر کارشناسان که نقدینگی را مشکل اصلی بازار می‌دانند، گفت: مشکل بازار فقط نقدینگی نیست. مشکل اصلی، از دست رفتن اعتماد سهامداران به بازار سرمایه است که به این زودی و فقط با تزریق نقدینگی هم باز نمی‌گردد. باید یک سری اقدامات و عواملی شکل بگیرد تا بتوانیم اعتماد را به بازار برگردانیم. باید بانک مرکزی، وزارت اقتصادی و امور دارایی، سازمان امور مالیاتی، مجلس و سایر دستگاه ها، دست به دست هم دهند تا بتوانند اعتماد را بار دیگر بازگردانند؛ لذا تزریق نقدینگی بدون تزریق اعتماد سود آنچنانی نخواهد داشت.

وی افزود: با این وجود، طبق نشست‌هایی که بین سه قوه و فعالان بازار و سازمان بورس و اوراق بهادار در حال برگزاری است و با پیشنهاداتی که در این جلسات مطرح می‌شود، به نظر می‌رسد می‌توانیم اعتماد از دست رفته را به بازار بازگردانیم و بازار سرمایه دوباره رونق خواهد گرفت.

عضو ناظر مجلس در شورایعالی بورس، درباره پیشنهادات ۲۱ موردی مجلس که توسط یکی از اعضای هیئت‌رئیسه مطرح شد، اظهار کرد: آقای حاجی‌دلیگانی این صحبت را مطرح کرده، ولی موارد پیشنهادی را نگفتند. او گفته که در طی نشستی که با فعالان بازار داشتند، به پیشنهاداتی رسیدند که آن‌ها را مطرح خواهند کرد؛ اما به طور تخصصی پیشنهادات مجلس برای بازار سرمایه در کمیسیون اقتصادی جمع‌بندی خواهد شد.

پایان پیام//
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: