bazarnews

کد خبر: ۹۳۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
سئو علمیاست که سایت‌ها با استفاده از آن مطالب خود را بهتر در دسترس موتور‌های جستجوگر مانند گوگل قرار می‌دهند و به عبارت دیگر در صورتی که یک سایت برای محتوا‌های خود از اصول و تکنیک‌های سئو پیروی کرده باشد، در صورت جستجوی کلمات کلیدی آن محتوا در گوگل، این سایت در صفحه‌ی اول جستجوگر نمایش داده می‌شود.

آموزش سئو

سئو علمی است که سایت ها با استفاده از آن مطالب خود را بهتر در دسترس موتور های جستجوگر مانند گوگل قرار می دهند و به عبارت دیگر در صورتی که یک سایت برای محتوا های خود از اصول و تکنیک های سئو پیروی کرده باشد، در صورت جستجوی کلمات کلیدی آن محتوا در گوگل، این سایت در صفحه ی اول جستجوگر نمایش داده می شود. سئو شامل رعایت اصول و تکنیک های بسیار زیاد و متنوعی می باشد که تنها یک فرد حرفه ای می تواند به خوبی از آن ها استفاده کند. سایت آیلین وب قصد دارد که در این مطلب برای شما در باره ی پکیج آموزش سئو رایگان و تکنیک های آن مطالبی را ارائه دهد.

 

سئو چیست؟

سئو در واقع مخفف عبارت Search Engine Optimization می باشد که به معنای بهینه سازی برای موتور جستجوگر می باشد.به عبارت دیگر وقتی در یک محتوا از اصول و قوانین سئو استفاده می شود، گوگل یا سایر موتور های جستجو راحت تر می توانند مطالب مرتبط در سایت را پیدا کرده و به همین دلیل آن محتوا را در صفحه ی اول جستجو قرار می دهند. موتور های جستجوگر مانند گوگل به طور ویژه به رضایت کاربران از نتایج جستجو های خود اهمیت می دهند و به همین دلیل است که عبارت سئو را بهینه سازی تجربه جستجو نیز معنی می کنند.

اما باید اشاره کرد که جلب رضایت کاربران کار چندان آسانی نیز نمی باشد و در واقع بدون رعایت قوانین و اصول سئو امکان پذیر نمی باشد.

برای مثال برای سئو کلمه کلیدی باید موارد بسیار خاصی را مد نظر داشت.

باید گفت که رضایت کاربران از جستجوی خود به عوامل بسیار متفاوتی بستگی دارد که ادبیات متن، کیفیت محتوا، اعتبار اطلاعات ارائه شده، سرعت سایت، استفاده از جلوه های بصری و ... از جمله اصلی ترین آن ها می باشند. در ادامه مطلب سایت آیلین وب به بررسی اهمیت آموزش سئو و استفاده از آن می پردازد.

 

 

آموزش سئو

آموزش سئو چه اهمیتی دارد؟

در طی چند سال گذشته به دلیل پیشرفت و گسترش تلفن های همراه هوشمند، فرهنگ جستجو کردن و استفاده از موتور های جستجویی مانند گوگل در میان بسیاری از افراد جامعه جای گرفته است وهر روز در حال پیشرفت می باشد. امروزه دیگر افراد جامعه برای یافتن پاسخ بسیاری از سوالات خود دچار سردرگمی نشده و به دنبال افراد دانا نیز نمی گردند، بلکه در کمتر از یک دقیقه با استفاده از موتور های جستجوگری مانند گوگل پاسخ سوال خود را از سایت های مختلف پیدا می کنند.

به این ترتیب اگر سایت شما دارای رتبه ی بالایی از نظر موتور های جستجو مانند گوگل باشد، افراد پاسخ سوالات خود را از سایت شما دریافت می کنند و گوگل در ابتدا سایت شما را معرفی می کند. به این ترتیب بازدید از سایت شما بسیار افزایش یافته و ارتباط افراد جامعه با سایت شما بیشتر می شود. به همین دلیل می توانید که مشتری های بیشتری را برای کسب و کار خود جلب کنید.

گوگل با استفاده از الگو هایی که کاربران پس از جستجوی یک عبارت کلیدی انجام می دهند، به رضایت یا عدم رضایت کاربران از سایت شما پی می برد. به عبارت دیگر پس از اینکه سایت شما در صفحه نخست نتیج جستجو قرار گرفت کار شما تمام نشده است. بلکه باید بتوانید که کاربران را در سایت خود نگه دارید و او را از مطالعه ی مطلب خود راضی نگه دارید. در این مرحله استفاده از اصول و تکنیک های سئو می تواند بسیار مفید و کمک کننده باشد.

در آموزش سئو باید به چه نکاتی توجه کرد؟

همانطور که اشاره کردیم اگر یک سایت قصد دارد که به موفقیت برسد و محتوا ها و مطالبش مخاطبین زیادی را به خود جلب کند، باید از قوانین و استاندارد های سئو در هنگام تولید محتوا استفاده کند. به این ترتیب افراد یا باید خود آموزش سئو ببینند و یا از یک فرد سئو کار حرفه ای برای محتوای سایت خود استفاده نمایند. در زمینه آموزش سئو باید به چند نکته توجه کرد.

  • در استفاده از قوانین سئو باید همواره این نکته را در نظر داشت که به دلیل رقابت های بالایی که امروزه در بین سایت ها برای استفاده از عبارات کلیدی وجود دارد، سئوی حرفه ای بسیار مهم و حیاتی می باشد. به این ترتیب نکته ی قابل توجه این است که در ابتدا ی راه نباید انتظار کسب مخاطب آن چنانی را داشت.
  • در هنگام یادگیری و آموزش سئو باید به این نکته توجه کرد که امروزه افراد و مجموعه های زیادی در حوزه انجام خدمات سئو و حتی آموزش سئو استفاده می کنند. به این ترتیب در هنگام انتخاب یک فرد سئو کار حرفه ای باید دقت زیادی داشته باشید. به همین دلیل باید در هنگام انتخاب سئو کار حرفه ای و یا انتخاب کلاس های آموزش سئو تا حدودی اطلاعات لازم را در باره ی سئو دریافت کرده باشید و در هنگام استفاده از عبارات تخصصی توسط این افراد، دچار سردرگمی نشوید.
  • به این نکته توجه کنید در صورتی که پروژه ی شما پیچیده و پر رقابت نمی باشد، خودتان می توانید یادگیری سئو را شروع کرده و با استفاده از استانداردها و اصول آن سایت خود را تاحدود زیادی بالا بیاورید. اما در برخی از پروژه ها نمی توان صرفا به یک نفر تکیه کرد و حتما به یک تیم محتوا نویسی و سئوکار حرفه ای نیاز می باشد.

برای یادگیری و آموزش سئو از چه منابعی استفاده کنیم؟

تا اینجای مطلب دانستیم که سئو یک علم پیچیده و بسیار گسترده می باشد. به همین دلیل برای یادگیری یا آموزش سئو باید به منابع معتبر مراجعه کرد. اگر همین الان در گوگل عبارت آموزش سئو را جستجو کنید تعداد بسیار زیادی سایت و مقاله را به شما معرفی می کند که برخی از آن ها ممکن است منبع معتبری نباشد و صرفا سبب سردرگمی شما بشود. اما در این مطلب قصد داریم که برخی از منابع دیگر یادگیری و آموزش سئو را به شما معرفی کنیم.

  • آموزش سئو پیشرفته با استفاده از کتاب های معتبر

همانطور که می دانیم مقالات اینترنتی موجود در سایت ها ممکن است که به صورت کلی برخی از مفاهیم در مورد سئو را به شما آموزش دهند، اما در صورتی که قصد داشته باشید به صورت پیشرفته سئو را یاد بگیرید باید از کتاب های معتبر استفاده کنید. برای یافتن کتاب های معتبر آموزش سئو می توانید در سایت های مختلف تحقیق کنید.

  • مشاهده فیلم های آموزشی

برخی از شرکت ها و گروه های آموزشی تصمیم گرفته اند تا آموزش های خود را به صورت ویدیویی به افراد مشتاق آموزش دهند. استفاده از این فیلم های آموزشی نیز در صورت معتبر بودن گروه آموزشی، می تواند کمک های زیادی را به افراد بکند.

  • شرکت در دوره های آموزشی

یکی از بهترین روش های یادگیری و آموزش سئو شرکت در دوره های آموزشی می باشد که در آموزشگاه ها و شرکت های مختلفی برگزار می شود. امروزه تعداد بسیار زیادی از آموزشگاه های مرتبط با فضای مجازی و رایانه به برگزاری کلاس های آموزش سئو و تولید محتوا و ... می پردازند.

 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: