bazarnews

کد خبر: ۹۴۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
با افزایش جمعیت، شاهد تعداد خودروی بیشتری برای حمل و نقل درسطح شهرهستیم. این امر موجب ترافیک، تخلفات در رانندگی و جریمه‌های نقدی خواهد شد.
با افزایش جمعیت، شاهد تعداد خودروی بیشتری برای حمل و نقل درسطح شهرهستیم. این امر موجب ترافیک، تخلفات در رانندگی و جریمه‌های نقدی خواهد شد. پرداخت جرایم راهنمایی و رانندگی و پرداخت خلافی خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است. بعضی از افراد نمی‌توانند تخلفات معوقه راهنمایی و رانندگی را یک جا پرداخت کنند. آن‌ها می‌توانند راهکار پرداخت قسطی خلافی خودرو را پیش رو گیرند؛ در این مطلب می‌خواهیم صفر تا صد نحوه پرداختی اقساطی جرایم خودرو را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

اقساطی کردن پرداخت خلافی خودرو

پرداخت یکباره جرایم نیز ممکن است کمی دشوار به نظر برسد. هر شخصی شاید به دلیل مشکلات اقتصادی، قادر به پرداخت نقدی جرایم نباشد. این موضوع باعث شد تا راه حلی برای هموارسازی این مشکل پدید آید: این راه حل تحت عنوان “اقساطی کردن پرداخت خلافی خودرو” نام گرفت. شما می‌توانید هر زمانی که مایل بودید، به قدر توان مالی خود، هر مقدار از جریمه را پرداخت کنید. چنین شیوه‌ای پرداخت قسطی خلافی خودرو نام دارد.

توقیف خودروی دارای جریمه بیش از سه میلیون تومان در سال ۱۴۰۰

اگر خلافی خودروی شما بیشتر از سه میلیون تومان باشد، ابتدا می‌بایست آن را به کمتر از این رقم کاهش دهید. سپس اقدام به پرداخت قسطی مابقی خلافی ها کنید. زیرا خودروهای بالای ۳ میلیون تومان جریمه در صورت مشاهده پلیس توقیف و به پارکینگ منتقل می‌شوند.

شیوه های مختلف پرداخت اقساطی خلافی خودرو چیست؟

1. از طریق خود پرداز بانک

2. پرداخت اینترنتی خلافی خودرو به صورت اقساطی

مراحل اقساطی کردن خلافی خودرو

لطفا برای راهنمایی هر چه بهتر و تسهیل قسطی پرداختن جریمه خودرو، مراحل زیر را گام به گام دنبال کنید:

1. وارد سایت راهور ۱۲۰ شده و در قسمت پایینی اسلایدر، روی گزینه استعلام خلافی خودرو کلیک کنید:

1. در گام بعدی می بایست وارد قسمت استعلام میزان تخلفات رانندگی شوید.

به علت حجم بسیار بالای اطلاعات، امکان بروز مشکلاتی از جمله دیر باز شدن وب سایت وجود خواهد داشت، لطفا صبور باشید. چند بار امتحان کنید تا به صفحه ی پرداخت جرایم رانندگی هدایت شوید.

می‌بایست شماره هشت رقمی بارکد پستی درج شده در پشت کارت ماشین و همچنین تصویر امنیتی را وارد نمایید. سپس روی دکمه جستجو کلیک نمایید
در صفحه بعدی، شما شاهد جزئیات تخلف، مبلغ تخلف و تعداد دفعات تخلفات خواهید بود.

بعد از استعلام خلافی خودرو، جهت پرداخت اقساطی آن‌ها، تنها کافی ست هر کدام از جریمه‌هایی را که توانایی پرداخت آن‌ها را دارید انتخاب کرده و گزینه پرداخت را بزنید. با انجام این کار، تیک کنار جرایم انتخاب شده فعال می شود.

بعد از این که اقدام به پرداخت جرایم کردید، به صفحه ی زیر هدایت می‌شوید، در این قسمت می‌توانید قبوض خود را چک نمایید. اگر مشکل خاصی نبود، گزینه بررسی قبوض را انتخاب کنید. به این ترتیب، به صفحه تایید نهایی و پرداخت هدایت خواهید شد. سایت راهور 72 ساعت بعد به روز رسانی خواهد شد.

طرح پرداخت قسطی خلافی خورد برای چه خودروهایی اجرایی می‌شود؟

طرح پرداخت تخلفات خودرو به صورت اقساطی، برای همه رانندگان صدق می‌کند. ولی برای رانندگانی اولویت دارد که خودروی آنها به دلیل جرایم بیش از سه میلیون تومان توقیف شده باشد؛ در حقیقت، آنها می‌توانند از طرح پرداخت خلافی خودرو به صورت قسطی استفاده نمایند

جرایم حادثه ساز زیاد نداشته باشید!

یکی از مهم ترین شرایط قسط بندی خلافی ماشین؛ نوع خلافی هاست! چنانچه جرایم حادثه ساز شما بیش از ۴۰% کل جرایم شما باشد، قادر نخواهید بود از این طرح پرداخت اقساطی خلافی خودرو استفاده نمایید. جرایم حادثه‌ساز شامل موارد زیر هستند:

نقص سیستم روشنایی وسایل نقلیه به هنگام رانندگی در شب
سبقت گرفتن غیرمجاز
تجاوز از سرعت مجاز
عبور کردن از چراغ قرمز راهنمایی
گردش کردن به چپ یا به راست در محل ممنوع
رعایت نکردن حق تقدم عبور
روشن نکردن چراغ هنگام رانندگی در شب و در موقع لزوم
حرکت کردن به طور مارپیچ در راه‌ها
عبور کردن از محل ممنوع
عدم رعایت فاصله مناسب با وسیله نقلیه
رانندگی با وسیله نقلیه دارای عیب و نقص فنی مؤثر (چراغ، لاستیک، فرمان، ترمز، برف پاک‌کن و زنجیر چرخ)
عدم رعایت شرایط مندرج در گواهینامه از قبیل استفاده از سمعک، عینک یا تجهیزات خاص
دور زدن ممنوع
عبور وسایل نقلیه از پیاده‌رو
مصرف کردن مواد روانگردان و مشروبات الکلی
تجاوز یا انحراف به سمت چپ معابر
رعایت قوانین رانندگی؛ راه میانبر جلوگیری از پرداخت قسطی خلافی خودرو

همه ما حداقل یک بار برایمان پیش آمده که چه عمدی و چه سهوی مرتکب خلاف‌ها حین رانندگی شویم. در کنار رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، قسطی کردن خلافی های خودرو، کمک زیادی به شما خواهد کرد. این موضوع به این معنی نیست که بتوانید خلاف های عمدی کرده و اقساطی پرداخت نمایید. پس با رانندگی ایمن، هم به فرهنگ ترافیک کمک کرده‌اید و هم میزان تصادفات و جرایم رانندگی کمتر می‌شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: