bazarnews

کد خبر: ۹۵۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی گفت: استفاده از تاکسی‌های هوایی به دلیل قوانین دست و پاگیر رونق نگرفته است.
حسن خوشخو مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشور و همچنین شرکت فرودگاه‌های کشور اهداف بلندتر و برنامه ریزی شده‌ای برای استفاده از هواپیما‌های کوچک در دستور کار خود قرار داده‌اند، گفت: متاسفانه طبق آمار‌های ارائه شده میزان استفاده از هواپیما‌های کوچک در ایران ۱۶ برابر کمتر از سایر هواپیما‌های پهن پیکر است.

او ادامه داد: متاسفانه نتوانسته‌ایم از ظرفیت ایر تاکسی‌ها در ایران استفاده کنیم و این طرح بسیار خوب را در کشور به صورت کامل راه اندازی کنیم.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی توضیح داد: به دلیل آنکه اقبال خیلی زیادی برای این موضوع وجود نداشته است و از سوی دیگر قوانین دست پا گیر و غیر شفافی در این حوزه وجود داشته است، این موضوعات باعث شده اقبال خاصی در این حوزه ایجاد نشود.

خوشخو تاکید کرد: امروزه صنعت هوایی به این موضوع رسیده که یک کارگروه ویژه‌ای در صنعت هوانوردی ایجاد شده که وظیفه آن رسیدگی به موضوع هواپیما‌های کوچک است و در این زمینه چند سیاست دنبال می‌شود تا از ظرفیت سراسر کشور به جهت گستره جغرافیایی کشور بتوانیم استفاده کنیم.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه در ایران ۸۴ فرودگاه وجود دارد که بیش از نیمی از این فرودگاه‌ها غیر فعال هستند، افزود: از هزینه و درآمد این کشور برای تامین زیرساخت‎های این فرودگاه‎ها استفاده شده است، اما متاسفانه ما هیچ بهره‎ای نبرده‎ایم، این در حالی است که در دنیا باید بتوانیم اتصال بین شهر‌های کوچک و کم برخوردار با شهر‌های بزرگ‌تر را از طریق حمل و نقل عمومی سریع ایجاد کنیم.

خوشخو توضیح داد: راه اندازی ایر تاکسی می‌تواند نمادی از این موضوع باشد و به همان نسبت می‌توانیم عدالت اجتماعی و آهنگ توسعه را در آن بخش‌های کم برخوردار ایجاد کنیم.

او افزود: بسیاری از مولفه‌ها در این بخش فراهم شده است و به خوبی می‌تواند فاصله بین مراکز کم برخوردار و سایر شهر‌ها از بین برود و ما می‌توانیم این را به عنوان یک الگو داشته باشیم.

خوشخو با بیان اینکه عمدتا هواپیما‌های زیر ۱۹ نفر شامل تحریم نمی‌شوند، افزود: با توجه به مزیتی که برای سرمایه گذاری وجود دارد و ما عمدتا تحریم خاصی برای ورود هواپیما‌های کوچک و زیر ۲۰ نفر نداریم، این موضوع به توسعه این بخش بسیار می‌تواند کمک کند.

او ادامه داد: آمار دقیقی در این حوزه وجود ندارد، اما تعدادی از هواپیما‌ها به عنوان vip در حال استفاده هستند و در کشور در قالب یک برنامه غیر مشخص استفاده می‌شوند.

خوشخو در پایان اظهار کرد: اگر بتوانیم زیر ساخت‌های این موضوع را فراهم کنیم، هواپیما‌هایی در کشور وجود دارند که می‌توانیم از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم.

/باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: