bazarnews

کد خبر: ۹۷۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۱
کارشناس حقوقی بازار سرمایه گفت: ممنوع المعامله بودن یعنی، سهامدار امکان معامله در بورس را به دلایل مختلف از دست می‌دهد

حمیدرضا اسدی کارشناس حقوقی بازار سرمایه  در رابطه با این پرسش که ممنوع المعامله s در بورس به چه معناست؟ بیان کرد: ممنوع المعامله s یکی از ممنوعیت‌های است که در آن، کلیه کد‌های سهامدار با ارزش دارایی بیش‌تر از پنجاه میلیون تومان که در طول مدت ۲ سال اقدام به فروش سهام نکرده باشند، دچار ممنوعیت می‌شود.

این کارشناس حقوقی بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: ممنوع المعامله بودن به این معنی است که سهامدار، امکان معامله را در بازار سهام از دست می‌دهد.

او در ادامه افزود: اما باید به این نکته مهم توجه کرد که سهامدارانی که مشمول ممنوع المعامله s می‌شوند، اجازه فروش ندارند، اما خرید برای این کد‌ها بلامانع است.

این کارشناس حقوقی در رابطه با این پرسش که ممنوع المعامله s به چه صورت رفع می‌شود؟ بیان کرد: سهامداران برای رفع انسداد این ممنوعیت، می‌توانند با مراجعه حضوری به شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و با در دست داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی جهت احراز هویت و تکمیل فرم‌های مربوط، برای رفع این نوع ممنوعیت اقدام کنند.

اسدی در پاسخ به این پرسش که چرا در کل قانون ممنوعیت معامله s وجود دارد؟ اظهار کرد: وجود چنین ممنوعیتی برای محافظت از دارایی استفاده نشده سهامداران و احراز هویت مجدد کد‌های غیر فعال است. این قانون به طور منظم از سال ۹۱ اجرا شده است، ولی در سال ۸۶ و ۸۷ نیز اعمال شده است.

گسترش/

برچسب ها: بورس ، شاخص ، بورس بازارن
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: