bazarnews

کد خبر: ۱۰۲۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
مدیر مسئول بازارنیوز تاکید کرد؛
مدیر مسئول بازارنیوز پیرامون تاب آوری اقتصاد ایران در مقابل تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده آمریکا گفت: در حال حاضر تعیین راهبرد‌های کلان و ابلاغ سیاست‌های اقتصادی نظام توسط مقام معظم رهبری نقشی اساسی در افزایش تاب‌آوری اقتصاد ایران در مواجهه با تحریم‌های شدید و برخی تصمیمات غلط داخلی داشته است.

تذکرات لحظه‌ای رهبری مانع انحرافات اساسی در اقتصاد می‌شود

 گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «رضا غلامی» اقتصاددان و مدبر مسئول بازارنیوز پیرامون علل دلایل مقاومت اقتصاد ایران در برابر شوک‌های وارده و تحریم‌ها، گفت: در ۴۰ سال اخیر با وجود همه فشارها، بر نیروی مردم و توان داخلی تمرکز خاصی داشتیم T در شرایط جنگ آموختیم که باید بر ظرفیت‌های خودمان تمرکز کنیم.


وی افزود: برخی کشور‌ها نیز که گردشگری سهم بالایی از درآمد‌های آن‌ها دارد، به‌شدت آسیب‌پذیر هستند. ما از ابتدا با احتیاط توسعه را انجام دادیم و این کار را مبتنی بر توان عملی اجرا کردیم. در بخش‌های زیربنای توسعه مانند آب، برق و گاز که زیربنای اساسی توسعه هستند، پیشرفت‌های زیادی داشتیم، با وجود این، عقب‌افتادگی‌هایی در همین موارد وجود دارد، اما پیشرفت خوبی اتفاق افتاده است.


غلامی تأکید کرد: مجموع توسعه راه‌آهن و جاده‌هایی که در ۴۰ سال اخیر رخ داده از ۱۰۰ سال پیش از آن بیشتر است، به این دلیل که زیربنا‌ها در این دوره خوب رشد کرده است، ما در برابر تحریم‌ها مقاوم‌تر شده‌ایم.


وی با اشاره به نقش تعیین راهبرد‌های کلان اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری گفت: سیاست‌هایی که مقام معظم رهبری اعمال و ابلاغ می‌کنند در دو جنبه انجام می‌شود؛ یکی اینکه سیاست‌های کلی را مشخص می‌کنند و دیگر تذکرات لحظه‌ای است. تعیین افق اقتصادی به‌منظور پیش‌بینی‌پذیر کردن متغیر‌های کلان اقتصادی بسیار تعیین‌کننده هستند و جهت حرکت کشور در بلندمدت را تعیین می‌کنند.


این کارشناس اقتصادی معتقد است: بعضی مواقع اتفاقاتی رخ می‌دهد که می‌تواند منجر به انحراف در مسیر بلندمدت شود، ایشان تذکرات خاص و لحظه‌ای را در چنین مواردی بیان می‌کنند، به‌طور مثال حمایت از تولید داخل و شرکت‌های دانش‌بنیان سیاست کلی ماست و اگر در این بین مشکلی پیش بیاید مقام معظم رهبری تذکر مقطعی می‌دهند، تمامی تذکرات ایشان در جهت مثبت و سیاست‌های کلی نظام بوده است.

 

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: