bazarnews

کد خبر: ۱۰۳۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارتخانه های کشور و راه و شهرسازی را مکلف کردند جهت نهایی سازی طرح پیشنهادی سرمایه گذاری برای بهینه سازی مصرف سوخت در قالب ارتقاء حمل و نقل درون شهری و برون شهری اقدام کنند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه(۱۵ اسفندماه) در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۱ با بندهای الحاقی (۲) و (۳) تبصره (۱) لایحه بودجه موافقت کردند.

در بند الحاقی(۲) آمده است: با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با بهره‌گیری از منابع داخلی شرکت‌های تابعه، نسبت به اجرای طرح های جلوگیری از اتلاف ترکیبات ارزشمند گازی به شرح زیر اقدام شود.

۱-  اجرای طرح‌های جمع آوری، بازیافت و فرآورش گازهای مشعل بلاتکلیف با هدف تولید حداقل سیصد هزار (۳۰۰.۰۰۰)تن در سال محصولات اتان و سنگین‌تر از گازهای مشعل بلاتکلیف در مناطق پارس جنوبی و مسجد سلیمان

۲- تکمیل طرح‌های بازیافت، تصفیه، سردسازی و انتقال پروپان و بوتان(ال.پی.جی) در پالایشگاه‌های گازی پارس جنوبی و تأمین تجهیزات باقیمانده از سازندگان داخلی و خارجی، به نحوی که میزان تزریق گاز مایع به کمتر از نصف تزریق گاز مایع به خط در سال ۱۴۰۱ کاهش یابد.

۳- اجرای طرح‌های افزایش ضریب بازیافت اتان در پالایشگاه‌های گازی کشور برای تأمین پایدار خوراک صنایع پتروشیمی کشور

براساس بندالحاقی(۳)،  وزارت کشور با همکاری شهرداری های کشور و وزارت راه و شهرسازی موظف است تا مردادماه سال ۱۴۰۱ طرح پیشنهادی سرمایه گذاری در جهت بهینه‌سازی مصرف سوخت در قالب ارتقاء حمل و نقل درون شهری و برون شهری براساس ماده(۱۲) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور را جهت تصویب و نهایی سازی به شورای اقتصاد به میزان حداقل یکصد هزار میلیارد(۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال ارائه نماید. وزارت نفت مکلف به همکاری در این خصوص است.

/ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: