bazarnews

کد خبر: ۱۰۵۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛
همزمان با افشاگری رئیس هئیت عامل صندوق توسعه ملی درباره درخواست اتاق بازرگانی ایران برای بازپرداخت تسهیلات ارزی دریافتی خود با نرخ ۴۲۰۰ تومان، برخی از کارشناسان و فعالان رسانه‌ای حاضر در حوزه اقتصاد، نسبت به این موضوع واکنش‌های توییتری تندی را از خود نشان دادند.

واکنش‌های توییتری برخی از چهره‌های اقتصادی به افشاگری رئیس صندوق توسعه ملی

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ روز گذشته (سه شنبه۲۷ اردیبهشت) «مهدی غضنفری»رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی در آخرین بخش‌های این همایش، با بیان اظهاراتی صریح در رابطه با عملکرد صندوق و همچنین توقعاتی که از آن در این سال‌ها، اقدام به افشاگری قابل ملاحظه‌ای کرد.

 

 انتقاد صریح و بی پرده از از نامه‌نگاری یکی از وزارت دولت جدید برای دریافت وامی بالغ بر ۲۲.۵ هزار میلیارد تومان به منظور جبران کسری بودجه و همچنین تشریح درخواست غیر منطقی و نامعقول اتاق بازرگانی ایران برای چگونگی بازپرداخت بدهی‌های خود به صندوق  توسعه ملی از جمله نکات مهمی بود که روز گذشته رئیس هئیت عامل این صندوق در جمع خبرنگاران به زبان آورده بود.

 

غضنفری در انتقاد از در خواست اتاق بازرگانی ایران برای بازپرداخت بدهی‌های ارزی خود به این صندوق توضیح داد: اتاق بازرگانی به ما نامه زده که تسهیلات ارزی که سال‌ها پیش با نرخ حدود ۴۰۰۰ تومان به آنها پرداخت شده اکنون با همان نرخ پس بدهند؛ آقای شافعی (رئیس اتاق بازرگانی ایران) آیا شما حاضرید خانه‌ای که ۱۰ سال پیش خریدید با همان قیمت به ما بدهید یا کارخانه‌ای که ۱۰ سال پیش ایجاد کردید با همان قیمت به صندوق توسعه ملی واگذار کنید. چرا مثل بچه با ما حرف می‌زنید. هر چیزی منطق خود را دارد.

 

حال به نظر می‌رسد که افشاگری رئیس هئیت عامل صندوق بازنشستگی در فضای رسانه‌ای کشور به ویژه در بستر شبکه اجتماعی توییتر باز خورد‌های قابل توجهی را از سوی برخی از کارشناسان و خبرنگاران اقتصادی به همراه داشته است.

واکنش‌ها

«مجید رضا حریری» رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین و به عنوان یکی از منتقدان جدی مدیریت فعلی اتاق بازرگانی ایران، در پیام توییتری اظهارات رئیس هئیت عامل صندوق توسعه ملی را دردمندانو قاطعانه توصیف کرده بود.

 

واکنش‌ها

«فرشته صادقی» فعال رسانه‌ای نیز به عنوان یکی دیگر از منقدان اتاق بازرگانی ایران، درخواست این نهاد از صندوق توسعه ملی را به شکلی طنزگونه آن را خلف وعده‌ای از سوی اتاق بازرگانی توصیف کرد.

واکنش‌ها

واکنش‌ها

«رضا غلامی» اقتصاددان و مدیر مسئول بازارنیوز نیز در واکنشی متفاوت، درخواست اتاق بازرگانی ایران برای محاسبه تسهیلات ارزی دریافت شده با نرخ۴۲۰۰ تومانی را یک امر مغایر با منافع ملی عنوان کرد چرا که او معتقد است که اعضای اتاق بازرگانی همواره ارز ترجیحی را منشاء بروز فساد و رانت می‌دانند، حال چه دلیلی وجود دارد که تسهیلات دریافتی آنها با نرخ ترجیحی محاسبه شود.

 

در واکنشی دیگر، «میلاد شیراوند» خبرنگار و فعال رسانه‌ای، با حمله‌ای شدید به اتاق بازرگانی ایران، درخواست این نهاد را یک فساد اقتصادی محرز و آشکار توصیف کرد.

واکنش‌ها

واکنش‌ها

واکنش‌ها

واکنش‌ها

واکنش‌ها

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: