bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه پیش نویس اصلاح قانون اوراق بهادار در کمیسیون اقتصادی مجلس جمع بندی شده، گفت: پیش بینی‌ می‌شود که در شش ماهه دوم سال 1401 اصلاح قانون بازار سرمایه به سرانجام نهایی منتج شود.

 گروه بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «محسن علیزاده» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون طرح اصلاح قانون بازار سرمایه اظهار داشت: این طرح پس از یک سال و نیم نقد و بررسی و چالش‌هایی که بین اهالی این بازار به پا کرد، هم اکنون در حال چکش کاری نهایی در کمیسیون اقتصادی مجلس است. هرچند این طرح در کمیسیون اقتصادی جمع بندی شده؛ اما برخی کارشناسان معتقدند طرح اصلاح قانون بازار سرمایه هنوز در برخی موارد ضعف‌هایی دارد و برخی نکات در آن دیده نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: مدت هاست که بحث اصلاح قانون بازار سرمایه در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس است.  تقریبا یک سال و نیم از شروع این جلسات می‌گذرد و در طول این مدت، جلسات متعددی در کمیسیون اقتصادی مجلس با همه ارکان و فعالان و همه نهاد‌های مرتبط با بازار سرمایه برگزار شده است.

وی با بیان این اینکه در طول یک سال و نیم گذشته، بالغ بر ۱۰۰ جلسه در کمیسیون اقتصادی مجلس درباره اصلاح قانون اوراق بهادار برگزار شده، افزود: بخش عمده‌ای از این جلسات در سازمان بورس و با حضور فعالان این بازار برگزار شده است.

علیزاده درباره اخذ نظرات متخصصین بازار سرمایه در مورد اصلاح این قانون بازار بورس اظهار کرد: طی این مدت و در طول جلسات مختلف، نهاد‌های مرتبط با بازار سرمایه مثل کانون سهامداران، نهاد‌های مالی و به طور کلی کانون‌های مختلفی که مرتبط با بازار سرمایه بودند دعوت شدند و نظرات آن‌ها در جلسات اخذ شد. همچنین بعد از تهیه پیش نویس با آن‌ها مجددا مکاتبه کردیم و نظراتشان را جویا شدیم.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس افزود: مسلما ما نمی‌توانیم همه انتظاراتی که برای همه بخش هاست را در این قانون درج کنیم، اما تلاش می‌کنیم این قانون به صورت جامع مطابق با سیاست‌های کلان کشور اصلاح شود.

علیزاده با بیان اینکه جلسات جمع بندی اصلاح قانون بازار اوراق بهادار در کمیسیون اقتصادی برگزار شده، گفت: این آمادگی را داریم که اگر فعالان بازار سرمایه خلأیی در اصلاح قانون مشاهده کردند نظرات آن‌ها را بگیریم و آن را در اصلاحیه این قانون اعمال کنیم.

او در پایان افزود: این اطمینان را به مردم می‌دهیم که در شش ماهه دوم امسال، قانون جدید بازار اوراق بهادار را شاهد خواهیم بود.



پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: