bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
عضو هیئت رئیسه مجلس در واکنش به آخرین وضعیت قاچاق در کشور و میزان رضایت بهارستان از وضعیت موجود، گفت: از وضعیت قاچاق بی‌اطلاع هستم!

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ قاچاق کالا و ارز به عنوان یکی از مهم‌ترین معضلات اقتصادی کشور شناخته می‌شود. آماری که منابع رسمی اعلام می‌کنند، سالانه ۱۱ و نیم میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود که البته آمار‌های غیررسمی تا رقم ۲۰ میلیارد دلار را هم تخمین می‌زنند.

حدودا 3 سال است که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، که مسئول برخورد و کشف کالای قاچاق در کشور است، اعلام می‌کند که آمار قاچاق در کشور یازده و نیم میلیارد دلار است. این درحالی است که مویدی و همکارانش، در ابتدای حضور در این ستاد، مدعی بودند که توانستند طی مدت کوتاهی، آمار قاچاق را به نصف کاهش دهند، اما اکنون می‌بینیم به دلیل ضعف در عملکرد، نتوانستند اقدام موثری را در حوزه مبارزه با قاچاق به انجام رسانند.

با گذشت یکسال از دولت رئیسی، هنوز مویدی سکان‌دار ستاد است و با وجود حجم بالای ارزی که از طریق قاچاق از کشور خارج می‌شود و چالش ارزی که طی این چند سال اخیر داشتیم، صدایی از نهاد‌های نظارتی هم بلند نمی‌شود.

در همین راستا، خبرنگار بازارنیوز برای پیگیری ماجرا به سراغ عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی رفت. محمدرضا دشتی اردکانی در گفتگو با بازارنیوز، با اشاره به این که مدتی در مجلس نبوده، اظهار کرد: در جریان ماجرای قاچاق در کشور نیستم!

وی در واکنش به سوال بازارنیوز از اهمال ستاد در مبارزه با قاچاق، تاکید کرد: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس می‌تواند به این موضوع رسیدگی کند و اگر کم‌کاری، ترک فعل و یا اهمالی در کار باشد، با مسئولین مربوطه برخورد جدی صورت گیرد.

گفتنی است؛ با توجه به این که مجلس نماینده ویژه در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز دارد، باید از ابزار نظارتی خود استفاده کرده و پیگیری کند که چرا بیش از ۲ سال است که آمار قاچاق کاهش نیافته و طرح‌های مقابله‌ای و پیشگیری ستاد، مدت‌هاست به مرحله اجرا نمی‌رسند.

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: