bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
قیمت نفت در بازارهای جهانی به دنبال تهدید رئیس‌جمهور روسیه به کاهش تولید نفت این کشور برای تلافی اقدامات غرب، قیمت نفت پس از یک هفته کاهشی در معاملات امروز افزایش یافت.

به گزارش بازارنیوز به نقل از رویترز، با بسته ماندن خط لوله اصلی انتقال دهنده نفت به آمریکا و تهدید رئیس جمهور روسیه مبنی بر کاهش تولید برای تلافی تعیین سقف قیمتی غرب برای نفت این کشور، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بیش از یک درصد افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 40 سنت افزایش 76.50 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 53 سنت افزایش 71.55 دلار معامله شد

این افزایش قیمت نفت برنت و نفت آمریکا WTI درحالی اتفاق افتاده است که هر دو شاخص نفتی هفته گذشته در بحبوحه نگرانی در مورد احتمال رکود در جهان که می تواند بر تقاضا برای نفت تاثیر بگذارد، به کمترین رقم از دسامبر 2021 رسیده بودند.

ادوارد مویا، تحلیلگر بازار گفت: «با توجه به تعطیل ماندن خط لوله «کی‌استون» و کاهش محدودیت‌های کرونایی چین و نگرانی در مورد کاهش تولید روسیه، قیمت نفت افزایش یافته است.»

شرکت «تی سی انرژی کانادا» اعلام کرد، هنوز دلیل نشست خط لوله «کی‌استون» در هفته گذشته در آمریکا را تشخیص نداده است. این شرکت هیچ زمانی را برای ازسرگیری فعالیت این خط لوله اعلام نکرده است.

خط لوله 622 هزار بشکه ای «کی‌استون»، نفت سنگین کانادا را از پالایشگاه های آلبرتا به آمریکا منتقل م‌کند.

پوتین روز جمعه اعلام کرد، تولید نفت روسیه کاهش می یابد و از فروش نفت به کشورهای اعمال کننده سقف قیمتی «احمقانه» خودداری خواهد کرد.

تحلیلگر بانک ANZ در یادداشتی نوشتند، درحالی که بلاتکلیفی در مورد تحریم نفتی روسیه از سوی اتحادیه اروپا و تعییت سقف قیمت، نوسان قیمت نفت را بسیار بالا برده است، این تحریم ها تاکنون تاثیر کمی بر بازارهای جهانی داشته‌اند.

پایان پیام/

برچسب ها: نفت ، پوتین ، قیمت نفت
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: