bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۷۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
دبیر انجمن توزیع‌کنندگان محصولات دخانی ضمن انتقاد از افزایش قاچاق سیگار و تنباکو، کشور آذزربایجان و منطقه اقلیم کردستان عراق را به عنوان مبادی اصلی تولید و ارسال این نوع اجناس غیر قانونی، معرفی کرد.

یکه‌تازی قاچاقچیان در بازار دخانیات/ سیگار قاچاق از آذربایجان و اقلیم کردستان می‌آید

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «سعید دولتی» دبیر انجمن توزیع‌کنندگان محصولات دخانی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون اقدامات دستگاه‌های نظارتی برای مقابله با عرضه سیگار قاچاق در سطح بازار اظهار کرد: تاکنون نه تنها اقدامی برای جلوی‌گیری از این معضل صورت نگرفته، بلکه هر روز شرایط وخیم‌تر از روز قبل می‌شود. وضع مالیات و عوارض نامعقول و غیرکارشناسی برای دخانیات تولید داخل، باعث گرانی آن‌ها و ارزانی محصولات قاچاق در بازار دخانیات شده است.


دبیر انجمن توزیع کنندگان محصولات دخانی با اشاره به رشد اندک واردات غیر قانونی سیگار در سال ۱۴۰۱، از افزایش ورود کالا‌های تقلبی به بازار دخانیات کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر کشور آذربایجان و منطقه اقلیم کردستان عراق در زمره مناطقی هستند که سیگار‌های درجه دو و سه خارجی ابتدا در آن جا تولید و سپس به داخل ایران قاچاق می‌شود.


وی کاهش مالیات و عوارض سیگار و محصولات دخانی را به عنوان راهکاری موثر برای جلوگیری از قاچاق این قبیل اجناس برشمرد و توضیح داد: تا زمانی که قیمت تمام شده محصولات دخانی ایرانی با کالا‌های قاچاق و تقلبی این حوزه برابری کند، نمی‌توان انتظار حذف پدیده قاچاق از بازار دخانیات را در  ذهن داشت.


دولتی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر استان‌های آذربایجان شرقی و اصفهان بیش‍ترین فروش سیگار قاچاق و همچنین تولید درجه دو این نوع محصول را به خود اختصاص داده‌اند.

 

گفتنی است؛ چندی قبل «بهزاد رحیمی» عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز، با اشاره به سهم پر رنگ کالا‌های قاچاق در بازار سیگار و محصولات دخانی، از عملکرد ضعیف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مقابله با محصولات دخانی انتقاد کرده بود.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: