bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
در گفتگو با بازارنیوز پاسخ داده شد؛
رئیس اتحادیه طلا و جواهر، بازار را در کوتاه‌مدت با ثبات، ولی در بلندمدت مناسب برای سرمایه‌گذاری برآورد کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، در گفتگو با بازارنیوز در خصوص وضعیت بازار طلا در سال گذشته، اظهار کرد: بازار سال ۱۴۰۱، بسیار پرالتهاب بود، خصوصا در نیمه دوم سال که افزایش قیمت زیادی را شاهد بودیم. در روز‌های پایانی سال التهاب کاهش پیدا کرد و بازار به روال عادی و با ثبات نسبی بازگشت.  

بازار طلا در 1402 چگونه خواهد بود؟

وی در خصوص وضعیت بازار در آغاز سال ۱۴۰۲، تصریح کرد: بازار طلا به صورت رسمی از بعد از ۱۵ فروردین فعالیت خود را آغاز می‌کند و باید دید در این روزها، وضعیت انس جهانی طلا با توجه به افزایش ۵۰ تا ۶۰ دلاری در روز‌های پایانی اسفند، چگونه خواهد بود؟ همچنین باید نوسانات داخلی ارز و تورم را مدنظر قرار دهیم.

بذرافشان افزود: طبق روال سنوات گذشته، اول سال همیشه نوسانات افزایشی را داشته ایم، ولی امسال، چون در ماه مبارک رمضان قرار داریم و در این ماه، خرید مصنوعات طلا کم می‌شود، به نظر می‌رسد در روز‌های ابتدایی بازار، التهاب زیادی را شاهد نباشیم و نهایتا بین ۲ تا ۵ درصد افزایش قیمت خواهیم داشت. برای ماه‌های بعدی، قیمت به شرایط انس جهانی، نرخ ارز و میزان تقاضا در داخل کشور بستگی دارد.

طلا، بازار مناسب برای سرمایه‌گذاری

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در پاسخ به این سوال که مردم چه زمانی برای خرید و فروش طلا اقدام کنند، گفت: مردم در هر زمانی که نظر بر خرید مصنوعات طلا و سکه دارند، معطل نمانند و در هر وقتی که تصمیم می‌گیرند، معاملات خود را انجام دهند. ما روند کاهشی و افزایشی شدیدی نخواهیم داشت، ولی تجربه نشان داده که همیشه در درازمدت، طلا دستخوش افزایش قیمت بوده و می‌توان گفت بازار طلا، برای سرمایه‌گذاری بسیار مناسب است.

بذرافشان اضافه کرد: پیش از ایام عید، طلا به پایین‌ترین حد خود رسید و مردمی که در این بازار سرمایه‌گذاری کرده بودند، همچنان نگران بودند، اما همان زمان هم گفتیم که بازار کاهش چشمگیر خود را انجام داده و قیمت پایین‌تر از این‌ها نخواهد آمد. لذا، مردم خیلی منتظر کاهش یا افزایش زیادی نباشند و مبادلات خود را انجام دهند.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: