bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
مشاور اتاق اصناف کشاورزی با انتقاد از مباحث مطرح شده مبنی بر رضایت کشاورزان از قیمت خرید تضمینی گندم، در واکنش به واردات گندم با نرخ ۱۱ هزار تومان گفت: گندم با چه کیفیتی قرار است با این نرخ وارد شود؟

کشاورزان از قیمت گندم رضایت ندارند/ گندم ۱۱ هزار تومانی با چه کیفیتی قرار است وارد شود؟

گروه کشت و دام بازارنیوز- مهربانو مهدوی؛«سیدجعفر حسینی» مشاور اتاق اصناف کشاورزی ایران در گفتگو با خبرنگار بازارنیوز در واکنش به سخنان رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره اینکه کشاورزان از نرخ ۱۵ هزار تومانی گندم رضایت دارند، گفت: تا جایی که ما در جریان هستیم این قیمت مورد تایید کشاورزان نیست و نمی‌دانیم که رئیس سازمان برنامه و بودجه بر چه مبنایی چه بحثی را مطرح کرده اند؟


وی اضافه کرد: اگر دولتمردان براساس میزان خرید گندم چنین مباحثی را مطرح می‌کنند باید عنوان کرد که میزان تولید و خرید مطلوب در سالجاری با توجه به بارندگی‌های مناسب و همچنین وعده‌هایی که دولت به کشاورزان داده بود، انجام گرفته است.


حسینی افزود: تجربیات سالیان گذشته بار‌ها نشان داده در صورتی که دولت به وعده‌های خود عمل نکند، کشاورزان در سال زراعی آینده اعتراض خود را با عدم کشت محصول نشان خواهند داد.


وی با بیان اینکه کشاورزان راهی پیدا نمی‌کنند که اعتراض و نارضایتی خود از نرخ فعلی را به گوش دولتمردان برسانند، گفت: اگر کشاورزان بخواهند نارضایتی شان را به شما اعلام کنند چگونه به گوش شما برسانند؟


این فعال بخش خصوصی از عدم حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک کشاورزی انتقاد و اضافه کرد: در صورتی که رئیس سازمان برنامه و بودجه به وظیفه قانونی خود در این زمینه عمل و در جلسه حضور پیدا می‌کرد، اعتراضات اتاق اصناف کشاورزی، بنیاد ملی گندمکاران و کشاورزان خبره را می‌شنید و متوجه نارضایتی آنان می‌شد.


حسینی با با بیان اینکه در قانون اصلاح قانون خرید تضمینی محصولات استراژیک کشاورزی ۴ معیار برای تعیین قیمت مشخص شده است، تاکید کرد: قیمت تعیین شده برای نرخ گندم (۱۵ هزار تومان) با هیچ کدام از این معیار‌ها همخوانی ندارد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود در واکنش به مباحث مطرح شده مبنی بر واردات گندم با قیمت ۱۱ هزار تومان، تصریح کرد: پاسخ این سوال بسیار مهم است که واردات گندم با چه کیفیتی قرار است به قیمت ۱۱ هزار تومان انجام شود؟

 

پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: