bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران ضمن اشاره به افت شدید نرخ خودرو‌های مونتاژی، از ریزش قیمت میانگین ۴۰ تا ۲۵۰ میلیون تومانی اتومبیل‌های داخلی، مونتاژ و وارداتی در طول 10 روز اخیر خبر داد.

ریزش ۴۰ تا ۲۵۰ میلیونی قیمت‌ها در بازار خودرو/ نرخ چینی‌ها شکست

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «سعید موتمنی» رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران درباره آخرین وضعیت بازار اظهار کرد: همزمان با کاهش نرخ ارز و تشدید آن در روز‌های اخیر، بازار خودرو رکود بیشتری را تجربه کرد. در حال حاضر هیچ متقاضی در بازار نبوده و قیمت‌ها همچنان روند ریزشی خود را ادامه می‌دهند.


رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در پاسخ به این سوال که از ابتدای خرداد ماه تاکنون ریزش قیمت‌ها چند درصد بوده، گفت: قیمت خودرو در طول این مدت کاهش ۱۵ تا ۲۵ درصدی را تجربه کرده است.


وی همچنین درباره تغییرات قیمتی انواع اتومبیل‌های حاضر بازار هم توضیح داد: در حال حاضر قیمت انواع خودرو اعم از داخلی، مونتاژی و وارداتی در طول چند هفته اخیر، به طور میانگین بین ۴۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته‌اند.


موتمنی همچنین درباره انصراف ۵۰ درصدی متقاضیان خودرو‌های مونتاژی از سامانه یکپارچه وزارت صمت هم گفت: پس از اعلام این خبر، قیمت خودرو‌های مونتاژ چینی شکست و در حال حاضر قیمت آن‌ها نزدیک به قیمت کارخانه‌ای خود قرار دارند.


رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تصریح کرد: تداوم روند نزولی نرخ ارز در بازار غیررسمی، افراد حاضر در مرحله دوم پیش فروش خودرو‌ها را بر آن داشت که از در این دور از مرحله دوم سامانه یکپارچه فروش خودرو انصراف دهند.


وی همچنین درباره جزئیات تغییر قیمت برخی از اتومبیل‌ها اظهار کرد: از ۱۰ خرداد ماه تاکنون قیمت محصولات ایران‌خودرو مانند اتومبیل ۲۰۶ تیپ دو با کاهشی ۵۹ میلیون تومانی از عدد ۵۳۰ میلیون تومان به رقم ۴۷۱ میلیون تومان رسیده است. علاوه بر این خودرو پژو پارس ۵۳۵ میلیون تومان بوده، اما اکنون قیمت آن در محدوده قیمتی ۴۶۲ میلیون تومان قرار دارد.


موتمنی افزود: در خصوص محصولات سایپا هم اتومبیلی مثل کوییک R اتوماتیک در ۱۰ خرداد ۴۴۰ میلیون تومان بود، اما اکنون قیمت همان خودرو ۳۸۳ میلیون تومان است. مضاف بر آن کوییک معمولی که در ۱۰ خرداد ۳۶۰ میلیون تومان بوده اکنون در محدوده ۳۰۴ میلیون تومان قرار دارد.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: