bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
در نشست خبری مدیرعامل شرکت آسیا ناما مطرح شد؛
مدیرعامل شرکت آسیاناما در نشست خبری به تشریح عملکرد این شرکت در صنعت CNG، ورود به فرابورس و همچنین برنامه‌های مدیران این شرکت برای توسعه محصولات آسیاناما در بازار داخلی پرداخت.

«آسیاناما» مهمان جدید فرابورس/ سود خالص شرکت در سال قبل، ۱۵۰ هزار میلیارد تومان بود

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «حسام خوشبین فر» مدیرعامل شرکت آسیا ناما در نشستی با حضور اصحاب رسانه پیرامون این شرکت و عملکرد آن در صنعت CNG اظهار کرد: این شرکت یکی از شرکت‌های زیر مجموعه سرمایه گذاری امید است که در طول روز‌های آینده در بورس عرضه اولیه خواهد شد.


خوشبین فر همچنین درباره عملکرد مالی این شرکت در سال ۱۴۰۱ هم توضیح داد: خوشبختانه در ۱۲ماهه سال گذشته شرکت با فروش ۸۵ هزار مخزن، ۵۲۰ میلیارد تومان فروش داشته که از این مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان سود خالص محقق شده است.


وی در ادامه شرکت‌های ایران‌خودرو، سایپا و زامیاد را به عنوان اصلی‌ترین مشتریان این شرکت معرفی کرد و گفت: در صورتی که تعهد دولت مبنی بر تولید یک میلیون خودروی دوگانه سوز محقق شود، صنعت CNG شرایط بسیار خوبی را تجربه خواهد کرد.


خوشبین فر همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا صنعت CNG به مانند دیگر صنایع مشمول قیمت‌گذاری دستور هستند یا خیر، گفت: خوشبختانه قیمت‌گذاری دستوری در این صنعت اجرا نمی‌شود و در مورد قیمت‌ها هم براساس خرید مواد اولیه در کمیته فروش تصمیم‌گیری می‌شود.


مدیرعامل آسیا ناما همچنین درباره گسترش خطوط ساخت مخزن گاز به منظور افزایش ظرفیت تولید این کالا هم توضیح داد: در حال حاضر برای تحقق این هدف زمین مجاور شرکت خریداری شده و مراحل ساخت خط تولید جدید در حال پیگیری است. آسیا ناما توانایی افزایش تولید مخازن به ۲۰۰هزار مخزن را دارد.


وی همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون صادرات مخزن به سایر کشور‌ها هم گفت: شرکت آسیا ناما این آمادگی را دارد که محصولات خود را روانه بازار‌های بین المللی کند، اما با این حال اکنون اولویت نخست هیئت مدیره شرکت، تامین نیاز داخل است.


خوشبین فر همچنین در پاسخ به سوالی درباره بدعهدی خودروسازان در پرداخت مطالبات قطع‌سازان و شرکت‌های همکار با آن‌ها اظهار کرد: خوشبختانه در حوزه وصول مطالبات از خودروسازان با چالشی مواجه نبودیم، کما این که چند روز قبل شرکت آسیا ناما قراردادی را برای ساخت ۳۰ هزار مخزن به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان را با شرکت «مگاموتور» سایپا منعقد کرد.


مدیرعامل آسیا ناما در پایان پیرامون پالش‌های تامین انرژی صنایع هم گفت: در طول سالیان اخیر، این صنعت هم به مانند سایر صنایع کشور در فصول گرمسیر و سردسیر مشکلات عدیده‌ای در استفاده از برق و گاز داشت، اما امسال و بر اساس وعده دولت، صنایع فقط یک روز از هفته بخاطر کمبود انرژی تعطیل می‌شود. البته با این نکته را هم خاطرنشان کرد که به دلیل اینکه محصول اصلی شرکت آسیا ناما تولید کپسول از ورق به روش پرس است، مصرف برق در این شرکت زیاد و یا خارج از حد معمول نیست.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: