bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
بازارنیوز بررسی می‌کند؛
صبح امروز، سلاح‌ورزی از ریاست اتاق ایران کنار رفت تا بخش خصوصی از یک حاشیه خودساخته نجات یابد. البته این خبر توسط وی مورد تایید قرار نگرفته اما برخی از اعضای هیئت نمایندگان آن را تایید می‌کنند.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ امروز، خبر کناره‌گیری حسین سلاح‌ورزی از ریاست اتاق بازرگانی ایران منتشر شد. با وجود این که فقط چند روز انتخابات درون‌پارلمانی اتاق ایران گذشته و سلاح‌ورزی با چالش‌های فراوان، با کسب 265 رای با اختلاف زیاد نسبت به نفر دوم، رئیس اتاق ایران شد، این خبر کناره‌گیری چندان غیرقابل پیش‌بینی هم نبود.

ماجرا به اسفندماه سال گذشته برمی‌گردد. در جایی که انتخابات اتاق خرم آباد، به دلایل مختلف دچار بحران شد و با تاخیر فراوان بالاخره انجام گرفت و سلاح ورزی طبق پیش‌بینی‌ها نفر نخست این اتاق شد. حال آنکه منتقدان، او را به مفاسد مختلفی متهم کرده بودند و انتظار داشتند همچون خوانساری، کرباسیان و چندتن از افراد دیگر، رد صلاحیت شود.

همچنین منتقدان بر اساس سندی که در زیر آورده شده، معتقدند انتخابات اتاق خرم آباد غیرقانونی بوده و حضور سلاح‌ورزی در اتاق بازرگانی مشکل دارد.

چرا سلاح‌ورزی از ریاست اتاق بازرگانی کنار رفته است؟

آن زمان آن رد صلاحیت اتفاق نیفتاد اما زمانی که سلاح‌ورزی برای انتخابات اتاق ایران کاندیدا شد، طبق روال، استعلامات امنیتی برای او هم انجام شد و طبق اسناد و مدارکی که منشتر شده، صلاحیت وی از طرف وطارت اطلاعات احراز نشده و او با لابی‌گری برخی افراد و غیرقانونی، توانست رئیس اتاق شود.

افشاگری‌هایی که طی چندروز اخیر توسط برخی فعالان فضای مجازی از جمله صباآذرپیک علیه سلاح‌ورزی انجام گرفت، باعث شد که وی امروز از سمت خود کناره‌گیری کند. شاید این خواست هم‌کیش‌های سلاح‌ورزی هم بود.

برخی از اعضای موافق سلاح‎‌ورزی در توییتر و اتاق بازرگانی در توییتر و مصاحبه های خود از سلاح‌ورزی خواسته بودند برای آنکه اتاق درگیر سیاسی‌بازی و تنش نباشد، از سمت خود استعفاء دهد که این امر امروز محقق شد.

البته سلاح‌ورزی در مصاحبه‌ای که پس از اعلام این خبر داشته، بحث استعفاء را 100 درصد کذب معرفی کرده و گفته که از این منصب استعفاء نخواهد داد. 

در حال حاضر شرایط نامشخص است، زیرا احمد ایماندوست در گفتگو با بازارنیوز اعلام کرد که کنار رفتن سلاح‌ورزی به معنای استعفای او نیست و او به صورت قانونی باید از این منصب کنارگذاشته می‌شد. این صحبتی است که توسط برخی افراد دیگر اتاق بازرگانی هم مطرح شده است.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: