bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
معاون پارلمانی رئیس جمهور ضمن رد هرگونه ادعا مبنی بر مسکوت ماندن بررسی لایحه وزارت بازرگانی در مجلس به دلیل مخالفت برخی از اعضای هیئت دولت، گفت: تاکنون نامه‌ای برای متوقف کردن رسیدگی به این لایحه از سوی دولت به مجلس ارسال نشده و بررسی آن طبق روال عادی خود پیش می‌رود.

حسینی: خبری از توقف «لایحه وزارت بازرگانی» نیست، لایحه روال عادی خود را طی می‌کند+ فیلم

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛«سید محمد حسینی» معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در گفتگو با بازارنیوز پیرامون آخرین وضعیت لوایح ارسالی دولت به مجلس و علت معطلی آن‌ها در اعلام وصول شدن توسط هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: در زمان آغاز به کار دولت سیزدهم، لوایح متعددی از زمان قبل توسط دولت پیشین به مجلس ارسال شده بود؛ مضاف بر آن، در این دولت هم تاکنون ۹۴ لایحه به مجلس تقدیم شده است، اما به هر حال قوه مقننه کشور علاوه بر رسیدگی به لوایح دولت کار‌های دیگر از جمله بررسی طرح‌های خود را هم در دستور کار خود دارد.


معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به چند ماه از زمان ارسال برخی لوایح دو فوریتی دولت به مجلس می‌گذرد، اما با این حال هنوز در دستور کار هیئت رئیسه مجلس قرار نگرفته است.


وی همچنین در پاسخ به این سوال که اکنون لایحه مقابله با رسوب کالای دولت، مصوب دی ماه سال ۱۴۰۱ کجاست و در چه وضعیتی قرار دارد، گفت: در حال حاضر از تمرکز لازم برای تشریح جزئیات آخرین وضعیت این لایحه را ندارد؛ این مسئله باید از سوی مسئولان اقتصادی هیئت دولت که این قضیه را دنبال می‌کنند، پرسیده شود.


حسینی همچنین درباره برخی ادعا‌ها مبنی بر مخالفت برخی افراد عضو هیئت دولت برای مسکوت ماندن لایحه وزارت بازرگانی هم توضیح داد: بررسی این لایحه در نوبت رسیدگی صحن علنی مجلس قرار دارد. باید این نکته را خاطرنشان کرد که مخالفت فرد یا افراد درباره یک لایحه مبنای کاری دولت نیست، بلکه روند رسیدگی به یک لایحه ارسال شده به مجلس زمانی یا مسکوت می‌ماند که دولت با ارسال نامه‌ای رسمی خواهان استرداد آن لایحه باشد.


معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: تاکنون چنین نامه‌ای برای متوقف کردن رسیدگی به لایحه تشکیل وزارت بازرگانی از سوی دولت به مجلس ارسال نشده و بررسی این لایحه طبق روال عادی خود پیش می‌رود.

 


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: