bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از درخواست برخی نمایندگان برای مسکوت ماندن روند رسیدگی به لایحه وزارت بازرگانی خبر داد.

درخواست نمایندگان مجلس برای مسکوت ماندن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «رضا تقی پور» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون اخباری درباره برخی تلاش‌ها برای مسکوت ماندن فرایند بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس اظهار کرد: در حال حاضر تعدادی از نمایندگان درخواستی مبنی بر مسکوت ماندن این لایحه را به هیئت رئیسه مجلس ارائه داده‌اند، اما به منظور تصمیم‌گیری نهایی برای آن، لازم است که در ابتدای امر درخواست مذکور در صحن علنی مجلس مطرح شده و بعد از مطرح شدن آن، تقاضای توقف رسیدگی به لایحه تشکیل وزارت بازرگانی توسط نمایندگان به رای گذاشته شود.


این عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: در صورت رای آوردن این درخواست، طبیعتاً بررسی این لایحه مسکوت می‌ماند، اما، چون تاکنون این امر صورت نگرفته، باید منتظر ماند و دید که این موضوع به چه نتیجه‌ای ختم خواهد شد.


وی همچنین در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه مگر دولت تنها تصمیم‌گیری برای استرداد لوایح نیست، گفت: دولت می‌تواند با ارسال نامه‌ای به مجلس لایحه ارسالی خود را پس گرفته و آن را مسکوت کند، اما در کنار آن از طریق مجلس هم نمایندگان می‌توانند به صورت مجزا خواهان مسکوت ماندن یک لایحه شوند.


گفتنی است؛ اخیراً، «سید محمد حسینی» معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفتگو با بازارنیوز هرگونه صحبت درباره مسکوت ماندن لایحه وزارت بازرگانی را رد کرده و تنها راه توقف بررسی آن را ارسال نامه‌ای از سوی دولت به مجلس عنوان کرده بود، اما به نظر می‌رسد که نمایندگان مخالف این وزارتخانه راهی دیگر برای توقف بررسی این لایحه در دستور کار خود قرار داده‌اند.

پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: