bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
در بازار آهن و دیگر صنایع وابسته همچون ساخت و ساز، قیمت تیرآهن هاش می‌تواند بسیار ارزشمند باشد چرا که تفاوت قیمت‌ها را ناشی از تفاوت کیفیت آن می‌دانند.

 کیفیت تیرآهن هاش، یکی از مهم‌ترین فاکتور‌هایی است که خریداران هنگام انتخاب این محصول، مورد توجه قرار خواهند داد. در واقع این افراد ترجیح می‌دهند از برند‌هایی خرید کنند که تیرآهن‌ها را، با نرخ مناسب‌تر و باکیفیت بیشتری عرضه می‌کنند. اما ممکن است تردیدی که درباره کیفیت محصولات ارزان قیمت وجود دارد، مانع از خرید آن‌ها شود. تیرآهن هاش از نمونه‌های قبل‌تر خود یعنی تیرآهن‌های ipe لبه‌های بلند‌تر، عمق بیشتر و مقطع بزرگ تری دارد که این ویژگی‌ها باعث محبوبیت زود هنگام آن در صنایع مختلف شد.

 

مقایسه میزان کیفیت تیرآهن‌های هاش ارزان و گران در بازار آهن


سنجش کیفیت تیرآهن هاش
همه تولیدکنندگان تیرآهن و دیگر آهن آلات باید محصولاتشان را مطابق با استاندارد‌های ملی تولید نمایند. کیفیت تیرآهن هاش یکی از این استانداردهاست که با معیار‌هایی که تعیین شده است، تولید می‌شود. این استاندارد‌ها مشخص می‌کنند که فرایند نورد سرد یا نورد گرم چطور باید باشد.
در مورد سایز مقاطع تولیدی نیز همین مطلب صادق است و باید سایز، وزن، طول شاخه و ضخامت تیرآهن هاش مشخص شده باشد. در صورتی که این معیار‌ها رعایت شده باشند، خروجی نهاییشان محصولی با کیفیت می‌شود و مورد رضایت مشتریان خواهد بود. 


موارد استفاده از تیرآهن هاش
تیرآهن‌های هاش در پروژه‌های مختلفی مانند ساختمان سازی ها، ماشین آلات سنگین، راه آهن دریایی، جاده و پل و پروژه‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. کیفیت تیرآهن‌های هاش بسته به نوع محل مورد استفاده متغیر خواهد بود. این تیرآهن‌ها اعضای سازه‌ای هستند که پشتیبانی و پایداری سایر اجزا و عناصر سازه را فراهم می‌کنند.
همچنین آن‌ها را می‌توان برای حمل بار‌های عمودی و همچنین بار‌های سربار طراحی کرد که وجود آن‌ها را در ساخت‌وساز ساختمان مفید می‌کند.
تیرآهن‌های هاش همچنین برای توزیع وزن بین ستون‌های واقع در ساختمان استفاده می‌شوند. این امر مقدار مواد مورد نیاز آهن آلات را کاهش می‌دهد. این تیرآهن‌ها ظرفیت باربری تیر‌های جداگانه را نیز افزایش می‌دهد. تیرآهن‌های هاش برای اهداف دیگری نیز در ساختمان استفاده می‌شود.
کیفیت تیرآهن‌های هاش بر روی ساختار ساختمان تأثیر داشته و ساختار ساختمان را قوی‌تر می‌کند. جنس اصلی این تیرآهن‌ها از فولاد است. فولاد مقاومت کششی بالایی دارد و به دلیل ساختار مستحکمش، فشار بیشتری را تحمل می‌کند.


انواع تیرآهن‌های هاش
انواع مختلفی از تیرآهن‌های هاش وجود دارند، تیر‌های هاش گرم نورد شده، تیر‌های هاش جوشکاری شده، تیر‌های تایمر، تیر‌های فولادی، تیر‌های مرکب، تیر‌های تکیه گاه ساده، تیر‌های ثابت و تیر‌های آویزان دوگانه، تیر‌های پیوسته.
در این ساختار قطعات افقی را فلنج و قطعات عمودی را تار می‌نامند. این شکل برای حمل بار‌های سنگین (بدون خم شدن) بسیار کارآمد است. تیرآهن هاش را می‌توان به سه نوع سبک، سنگین و نیمه سنگین تقسیم نمود که بسته به ساختار و حجمی که دارد، تفکیک نمود.
هر کدام از این تیرآهن‌ها را می‌توان در سازه‌هایی مختلف استفاده نمود. به تیرآهن‌های هاش سبک HEA و تیرآهن هاش سنگین HEB می‌گویند. در حال حاضر می‌توانید از سایز ۱۰ تا ۶۰ تیرآهن هاش را در بازار فولاد تهیه نماید.

 

مقایسه میزان کیفیت تیرآهن‌های هاش ارزان و گران در بازار آهن

کیفیت تیرآهن هاش
کیفیت تیرآهن هاش بستگی به نوع تیر‌ها دارد. تیر‌های نورد گرم با نورد فولاد، در دما‌های بالا تولید می‌شوند. عبارت H از شکل این تیرآهن‌ها گرفته شده است که در نمای پلان مانند حرف H است. تیر‌های H جوش داده شده، تیر‌هایی هستند که برای ایجاد یک واحد، یکپارچه شده اند. این نوع تیرآهن‌ها از مواد مرغوب ساخته شده و در نتیجه طول عمر بالایی دارد، همچنین نیاز به نگهداری کمتری دارد.
در فرآیند تولید، این تیر‌ها گرم می‌شوند و سپس به شکل خاصی در می‌آیند که حمل و نقل آن‌ها را از یک مکان به مکان دیگر آسان می‌کند. الوار، اگر به درستی از آن مراقبت شود، یک ماده ساختمانی قوی و بادوام می‌سازد. تیر‌های فولادی از فولاد مذاب ساخته می‌شوند و کیفیت تیرآهن هاش در این مقطع از ذوب مشخص می‌گردد. این تیر‌ها در قالب ریخته شده و به اشکال مختلف مانند تیر‌ها نورد می‌شوند.
در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی، تیر‌های فولادی مصالحی قوی، بادوام و با استحکام بالا هستند. تیر‌های بتن آرمه یکی از عناصر مهم سازه‌ای ساختمان هستند که برای حمل بار‌های خارجی عرضی طراحی شده اند.
این قابلیت بارگذاری باعث گشتاور خمشی، نیرو‌های برشی و در برخی موارد پیچش همراه با آن‌ها می‌شود. تیر کامپوزیت جزء سازه‌ای است که با استفاده از دو ماده مختلف به یکدیگر متصل شده و به عنوان یک واحد عمل می‌کند. به عنوان مثال در ساخت ساختمان‌ها از تیر‌های کامپوزیت فولادی و بتنی که کیفیت تیرآهن هاش بالاست استفاده می‌شود.
این دال بتنی به یک فلنج فولادی عریض مربوط می‌شود. تیری که بیش از دو یا چند تکیه گاه داشته باشد تیر پیوسته نامیده می‌شود. تیر زمانی، یک تیر پیوسته است که به سادگی در هر دو انتها توسط تکیه گاه میانی حمایت شود. این نوع تیر‌ها بیش از یک دهانه دارند. تیر پیوسته بیشتر در ساخت پل استفاده می‌شود.


عوامل موثر بر قیمت خرید تیرآهن هاش
قیمت تیرآهن هاش باعث افزایش سرمایه گذاری جهانی در زیرساخت‌ها می‌شود و تقاضا برای انرژی و سیستم‌های حمل و نقل را افزایش می‌دهد. اما عوامل رشد بازار را می‌توان ناشی از رشد صنعت ساخت و ساز جهانی دانست که محرک اصلی بازار جهانی تیر‌های هاش است.
عوامل دیگری که در قیمت تیرآهن هاش مؤثر هستند، عبارتند از: رشد تقاضا برای ساختمان‌های سبز و افزایش ساخت پروژه‌های راه آهن در آسیا ـ اقیانوسیه که بازار تیر‌های هاش را تقویت کرده است. پیش بینی تیرآهن‌های هاش هر ۳ دقیقه با آخرین قیمت‌ها توسط تحلیل تکنیکال هوشمند به روز می‌شود. توجه به این نکته ضروری است که به دلیل ارزش بازار پایین، قیمت خرید تیرآهن هاش به راحتی قابل دستکاری است.


اندازه تیرآهن‌های هاش
تیرآهن‌های هاش در اندازه‌های مختلف در بازار موجود هستند. به عنوان مثال اندازه‌های فولادی ۱۰۰ * ۱۰۰ * ۶ * ۸-۸۰۰ * ۳۰۰ * ۱۴ * ۲۶ میلی متر در بسته بندی استاندارد، بسته بندی حمل و نقل دریایی ایمنی استاندارد و طول ۱۲ متر و وزن حدود ۲ تا ۲.۵ تن و سایز تیر‌های اصل هندی ۱۰۰*۵۰، ۵۰۰*۱۸۰، ۱۲۷*۷۰، ۲۰۰*۱۰۰ و... با ضخامت ۸-۲۵ میلی‌متر خواهد بود.
همانطور که گفته شد کیفیت تیرآهن هاش بسته به نوع محصول مورد استفاده دارد یعنی مشخص کردن این که منظور از تیرآهن هاش چیست و این محصول به خودی خود با چه ویژگی‌هایی همراه است.. تیرآهن هاش ارزان قیمت کیفیت کمتری داشته و در عوض تیرآهن گران کیفیت بالایی را دارند. موارد استفاده از این محصولات متفاوت بوده و در صنایع مختلفی از جمله ساختمان سازی و صنایع دریایی بسیار کاربرد دارد. البته باید در زمان خرید تیرآهن هاش به نکات زیادی همچون استاندارد تولید، برند تولید کننده، سایز و ابعاد آن دقت داشت.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: