bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
قائم‌مقام دبیرکل خانه صمت ایران با بیان اینکه تغییری در روند اعطای تسهیلات به بخش تولید ایجاد نشده است، گفت: از نظر آن‌ها هر واحد تولیدی که بتواند وام خود را زودتر بازگرداند و یا اینکه وثایق کافی را ارائه دهد، ابتدا با آن وارد همکاری خواهند شد.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «آرمان خالقی» قائم‌مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در گفتگو با بازارنیوز پیرامون آخرین وضعیت تسهیلات‌دهی بانک‌ها به بخش تولید اظهار کرد: تاکنون تغییر محسوسی در این زمینه ایجاد نشده و هنوز دشواری قبل و صف‌های طولانی تولیدکنندگان برای دریافت وام از آنها، همچون گذشته ادامه دارد.

رویکرد گزینشی بانک‌ها در پرداخت وام به تولیدکنندگان/ تغییری در روند اعطای تسهیلات ایجاد نشده
قائم‌مقام دبیرکل خانه صمت ایران تصریح کرد: در حال حاضر بانک‌ها محدودیت منابع را به عنوان علت عدم پرداخت تسهیلات به بخش تولید بیان کرده‌اند و به تبع این موضوع، آن‌ها مدعی‌اند که با محدودیت توزیع منابع مواجه هستند.


وی افزود: تقاضای بخش تولید برای دریافت تسهیلات، متناسب با تورم موجود در فضای اقتصادی کشور بوده و از آن جایی که سرمایه در گردش برای تولیدکنندگان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، نیاز برای اخذ وام از سوی آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.


خالقی خاطرنشان کرد: اکنون بانک‌ها متناسب با مولفه‌های مدنظر خود، پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان را اولویت بندی کرده‌اند. از نظر آن‌ها هر تولیدکننده‌ که بتواند وام خود را زودتر بازگرداند و یا اینکه وثایق بیشتری را ارائه دهد، ابتدا با آن وارد همکاری می‌‎شوند.


قائم‌مقام دبیرکل خانه صمت ایران در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا در این اولویت‌بندی‌ها وزارت صمت هم دخالت دارد یا نه ، گفت: خیر؛ این وزارتخانه دخالتی در مورد وام‌هایی که به منظور تامین سرمایه در گردش اعطا می‌شود، ندارد و در اصل این معاونت تسهیلات بانک‌ها است که دستورات لازم را برای پرداخت تسهیلات می‌دهد.


او متذکر شد: دولت در جا‌هایی می‌تواند پیرامون تسهیلات‌دهی مداخله کند که منابع آن در قانون بودجه پیش‌بینی شده باشد. در غیر این صورت، نمی‌تواند پیرامون منابع بانک‌ها دخالتی داشته باشد.


خالقی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر آنچه که باید به شکل جدی پیگیری کرد این است آیا بانک‌ها آن مقدار تسهیلاتی که موظف شده‌اند برای بخش تولید در نظر بگیرند را پرداخت می‌کنند یا خیر.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: