bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شدد؛
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن انتقاد از خوداری بانک‌ها از پرداخت تسهیلات مسکن، گفت: در لایحه برنامه هفتم بندی آمده که براساس آن بانک‌هایی که از انجام این کار سرباز می‌زنند، تنبیه خواهند شد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «مهدی طغیانی» سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون عدم اجرای قانون توسط برخی از بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات ۲۰ درصدی مسکن اظهار کرد: ما در سال ۱۴۰۲ مشکلی که در بحث بانک‌ها داشتیم که مربوط به سقف ترازنامه آن‌ها بود. ادعای آن‌ها این بود که بخشی از تسهیلات به دلیل سقفی که بانک مرکزی گذاشته توسط واحد‌های تولیدی برگشت داده نمی‌شود.

شبکه بانکی با ابزار تنبیهی و تشویقی مکلف به اعطای تسهیلات ساخت مسکن خواهند شد
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در قانون به صراحت بیان شده که بانک‌های دولتی و خصوصی موظفند که ۲۰ درصد از تسهیلات تکلیفی را به بخش مسکن اختصاص دهند که متاسفانه این حکم از قانون به خوبی توسط آن‌ها به ویژه بانک‌های خصوصی اجرا نشد.


وی خاطر نشان کرد: بانک‌ها مکلف به اجرای قانون هستند. در حال حاضر در لایحه برنامه هفتم توسعه بندی آمده که بر اساس آن بانک‌هایی که در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن مرتکب تخلف می‌شوند، مطابق با قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.


طغیانی در پایان با اشاره به اینکه شبکه بانکی با ابزار‌های تنبیهی و تشویقی مکلف به اعطای تسهیلات ساخت مسکن خواهند شد؛ گفت: با این حکم، جریمه عدم پرداخت تسهیلات ساخت مسکن معادل ۲۰ درصد کل بودجه آن‌ها خواهد بود. در صورت عدم تمکین این موضوع بانک‌های متخلف بر اساس اسن بند تنبیه می‌شوند؛ در مقابل بانک‌هایی که این قانون را اجرا کنند امکان تشویق آن‌ها از محل افزایش سرمایه مهیا خواهد شد.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: