bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۹
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس پیرامون تخلف طلافروشان در عدم ثبت معاملات طلا در سامانه جامع تجارت، احتمال انجام عملیات گزیر برای برخی بانک‌ها و همچنین آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون مناطق آزاد سخن گفت.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ «مهدی طغیانی»، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازارنیوز در خصوص عدم ثبت معاملات طلا توسط طلافروشان در سامانه جامع تجارت، اظهار کرد: ثبت در سامانه جامع تجارت قانون است و قانون باید اجرا شود. تاکنون گزارشی از این استنکاف از سوی نهاد‌های نظارتی به دست مجلس نرسیده و اگر این اتفاق رخ دهد، قطعا با ابزار‌های نظارتی خود، موضوع را بررسی می‌کنیم.

گزیر در بانک‌ها رخ می‌دهد؟


وی در پاسخ به سوال دیگر در خصوص آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از بانک‌های خصوصی گفت: گزارش اولیه این تحقیق تدوین شده و به زودی در کمیته تصویب و به کمیسون و صحن علنی می‌رسد.

طغیانی درباره احتمال انجام گزیر برای برخی بانک‌های کشور تصریح کرد: عملکرد برخی بانک‌ها و پیگیری‌هایی که رئیس کل بانک مرکزی انجام داده نشان دهنده این است که باید برای بقای آن‌ها فکری شود. آقای فرزین در صحبت‌های خود اعلام کرده که در حال تهیه برنامه‌ای برای این اقدام است که در گزارش تحقیق و تفحصص هم به آن اشاره شده است.


وی همچنین در خصوص لایحه اصلاح قانون مناطق آزاد در مجلس هم نکاتی را مطرح کرد.

صحبت‌های کامل طغیانی را در ویدیوی زیر مشاهده می‌کنید:



پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: