bazarnews

کد خبر: ۱۲۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس
رییس مرکز پژوهش های مجلس گفت: کسانی بودند که تا دیروز ما را تحریم می‌کردند؛ اما تحریمی که صنعت هوایی نماد آن بود، امروز با شکست مواجه شدند
کاظم جلالی عصر پنجشنبه در مراسم ورود هواپیمای ایرباس A321 گفت: امروز برای ورود یک هواپیما به اینجا نیامده‌ایم بلکه موفقیتی برای ملت فهمیده و بزرگ ایران رقم خورده که نشان از تاریخ موفق و پیروز ما دارد.

 وی ادامه داد: حضور ما برای جشن به کرسی نشاندن حقانیت ملت ایران است. سخنانی که از آغاز انقلاب و از سوی بنیانگذار انقلاب آغاز شد تا رهنمودهای رهبر معظم انقلاب ادامه یافت و در جریان مذاکرات 1+5 تلاش‌های این مجموعه به پشتوانه مردم و حقانیت جمهوری اسلامی ایران موجبات افتخارآفرینی را فراهم کرد.

رییس مرکز پژوهش های مجلس افزود: کسانی بودند که تا دیروز ما را تحریم می‌کردند؛ اما تحریمی که صنعت هوایی نماد آن بود، امروز با شکست مواجه شدند زیرا ایران بزرگ قابل حذف از مجامع بین‌المللی نیست. ایران بزرگتر از آن است که در عرصه جهانی نادیده گرفته شود.

جلالی ادامه داد: باید برای برخورد و تجلیل از چنین اتفاقاتی انصاف داشته باشیم. در تاریخ ایران پیروزی‌هایی کمتر از این جشن گرفته شده، این پیروزی نیز متعلق به مردم است بنابراین امید است پس از این جمهوری اسلامی ایران به جایگاه اصلی خود بازگردد.

جلالی گفت: اگر مدعی مردمداری و حل مشکلات عمده از جمله اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی هستیم، باید فضا را به سمت نشاط، کار و تلاش بیشتر ببریم و سخن از ناامیدی و عدم موفقیت‌ها و نادیده گرفتن افتخارات جز یأس و ناامیدی چیزی به همراه نخواهد داشت، باید به تولیدکنندگان امید دهیم تا چنین اتفاقاتی تکرار شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که اثر برجام چه بوده است، گفت: باید بردباری و تحمل کرد تا مسیر هموار و آینده ایران سرافراز باشد.

نخستین فروند هواپیمای ایرباس A321 ( ای 321) خریداری شده در پسابرجام عصر پنجشنبه در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست.

این هواپیما که نخستین فروند از 100 فروند هواپیمای ایرباس خریداری شده از شرکت اروپایی ایرباس است ، عصر دیروز (چهارشنبه) با برگزاری مراسمی در شهر تولوز فرانسه تحویل مقام های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) شد.

«فرهاد پرورش » مدیرعامل ایران ایر در مراسم امروز گفت: تحویل نخستین فروند هواپیمای ایرباس باردیگر تجلی بخش همکاری های ایران ایر با شرکت اروپایی ایرباس شد.

این هواپیما 190 نفره نخستین فروند از هواپیماهای خریداری شده ایرباس است که پیش قرارداد آن اواخر پارسال با سفر دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاریس بین شرکت های ایران ایر و ایرباس امضا و پس از مدتی، قرارداد خرید یکصد فروند هواپیما نهایی شد.

ایرنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: