bazarnews

کد خبر: ۱۴۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
رییس اسبق بانک مرکزی: بعضی از قراردادهای خارجی در دولت نهم، در عالم دوستی پرداخت شده‌اند مانند وامی که دارای رقم زیادی بود و به تانزانیا پرداخت شد در قالب یک قرارداد ساده و یک صفحه‌ای بود و از این نوع موارد زیاد است.
بازار نیوز -  در سفر اخیری که با آقای ظریف به آفریقا داشتیم، درخواست‌هایی مطرح بود که در زمان آقای احمدی‌نژاد قول داده شده بود که ما برای یک کشور ساختمان وزارت خارجه و پارلمان بسازیم که می‌خواستند کلنگش را آقای ظریف بزند و هزینه پنج‌میلیون‌دلاری‌اش به‌عنوان هدیه و کمک بلاعوض محسوب شود. از این نوع وعده‌ها در دولت قبل بسیار بوده است و اکثرا عمل نشده و وقتی محقق نمی‌شود روابط سیاسی ما با آن کشور که قبلا خوب بوده است، تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد. او نمونه دیگر را در روابط با تانزانیا خواند و گفت: زمان رژیم سابق کمک ١٨٠‌میلیون‌دلاری به تانزانیا شده بود که این رقم در زمانی که من وزیر بودم، با احتساب سود چهاردرصدی‌اش، به ٤٨٠‌ میلیون دلار رسیده بود و دولت تانزانیا می‌گفت شما که مسلمان هستید، چرا سود می‌خواهید و اصل پول را هم بعد از شش سال تنفس ١٧ساله می‌دهیم که با احتساب ٢٥ سال از دادن پول از ٤٠ سال بیشتر می‌شد، من گفتم نمی‌توانم بپذیرم.  

مصباحی‌مقدم  درباره سرنوشت پول‌های پرداخت‌شده به کشورهایی که قادر به بازپس‌دادن آن نیستند، گفت: در مجلس هفتم دولت لایحه‌ای برای اینکه بازپرداخت پول‌های داده‌شده به چهار کشور از جمله اکوادور، تانزانیا، سودان و اردن امکان مذاکره و تهاتر داشته باشد، داد که مصوب شد، البته فقط پول‌های ایران به این کشورها نرفته است و قبل از انقلاب به کشورهای اروپایی نیز پرداخت شده است، اما بعد از انقلاب کمک‌هایی که داده شده عموما در جهت حل مسائل ایران بوده است.  

هدیه میلیاردی احمدی نژاد به تانزانیا چه بود؟+کاریکاتور
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: