bazarnews

کد خبر: ۱۷۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
عضو فراکسیون امید معتقد است که اصلاح‌طلبان باید به سمت از بین بردن گفتمان اصلاح‌طلب هراسی حرکت کنند. گفتمانی که عقیده او تلاش دارد اصلاح‌طلبان را به حاشیه براند.
بازار نیوز - به گفته محمدعلی وکیلی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، «تمام تلاش اصلاح‎طلبان باید این باشد که خود را از این خاکستر اتهامات خارج کنند. امروز حقوق مردم زیر له شدن اصلاح‎طلبان در این خاکستر از بین رفته است.»
وکیلی تلاش برای رفع اتهامات علیه اصلاح‌طلبان را در حالی مطرح می‌کند که به‌تازگی از فشار، حمله و هجمه همکاران خود در پی دیدار با سید محمد خاتمی، رئیس‌جمهور اسبق جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سالگرد پیروزی لیست امید در انتخابات مجلس دهم رهایی پیدا کرد.

پس‌ازاین دیدار تعدادی از نمایندگان مجلس خواستار محاکمه وکیلی و علی مطهری دیگر عضو هیئت‌رئیسه مجلس در دادگاه بهارستان و هیئت رسیدگی به تخلفات هیئت‌رئیسه مجلس شدند. هرچند این دو در این دادگاه تبرئه شدند. بااین‌حال وکیلی از این دیدار ابراز ندامت و پشیمانی نمی‌کند. او  با دفاع از دیدار خود و بیش از 60 نفر از نمایندگان مجلس با خاتمی می‌گوید: «ما نماینده هستیم و حتی مجازیم که با مجرمین هم ملاقات داشته باشیم چه برسد که ملاقاتی با آقای خاتمی که هشت سال رئیس‌جمهور محبوب ما بوده است و در هیچ دادگاهی هم مجرم شناخته‌نشده است داشته باشیم.»

او ریشه حمله‌ها و هجمه‌ها در پی این دیدار را در ادامه تلاش عده‌ای فرصت‌طلب برای به حاشیه راندن اصلاح‌طلبان می‌داند. او می‌گوید: «اتهامات ابزاری شده که در دست فرصت‌طلبان قرارگرفته است. باید این ابزار را از آن‌ها گرفت» و راهکار آن را نیز تغییر ادبیات اصلاح‌طلبان می‌داند.
رویداد 24
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: