bazarnews

کد خبر: ۴۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
R&D در صنعت خودرو جایگاهی ندارد:
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه R&D در صنعت خودرو جایگاهی ندارد،گفت:آیا افزایش قیمت خودرو با افزایش کیفیت و افزایش خدمات پس از فروش همراه بوده است؟
بازار نیوز -داریوش اسماعیلی،با بیان اینکه مشکل اصلی و اساسی صنعت خودرو کیفیت است،گفت:کمیسیون صنایع و معادن مجلس بارها با مسئولان وزارت صنعت،معدن و تجارت و شرکت های خودروسازی در این خصوص نشست تشکیل داده و کیفیت پایین خودروها را متذکر شده و این مسئله رفع نشده است.

نماینده مردم سروستان،کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی، با تاکید براینکه بهترین راه برای افزایش کیفیت خودرو توجه و استفاده از ظرفیت دانشگاهاه ها در کنار فعالیت های صنعتی است، افزود:متاسفانه در ایران به ویژه صنایع خودرویی R&D معنایی نداشته و با جدیت به آن پرداخته نمی شود است،در بسیاری از کشورهای صنعتی دنیا حداقل 40 درصد پرسنل آنها در تحقیق و توسعه فعالیت می کنند و بیش از 10 درصد فروش خود را صرف تحقیق و توسعه می کنند.

تحقیق و توسعه مقدمه ای برای افزایش کیفیت خودروها است
اسماعیلی با بیان اینکه تحقیق و توسعه مقدمه ای برای افزایش کیفیت خودروها است، ادامه داد:تا زمانی که صنایع از جمله صنعت خودرو به تحقیق و توسعه و استفاده از پتانسیل دانشگاه ها روی نیاورند، نه تنها به کیفیت آنها افزوده نشده بلکه از کیفیتشان کاسته می شود.

توقف خودروها در نمایندگی‌های خدمات پس از فروش کمتر شود
وی با اشاره به انعقاد قراردادهای جدید خودرویی با شرکت های خارجی یادآور شد:مشارکت با شرکت های خارجی کار اساسی برای افزایش کیفیت خودروها نیست،بلکه کار اساسی استفاده از متخصصان داخلی و توجه به R&D و نظارت بر کیفیت ها است.

اسماعیلی افزود:دولت هر روز اعلام می کند که نرخ تورم کاهش یافته،بنابراین افزایش قیمت خودرو در مقطع فعلی هیچ چه توجیهی دارد.

افزایش قیمت خودرو با افزایش کیفیت و افزایش خدمات پس از فروش همراه نبوده است
وی با طرح این سوال که آیا افزایش قیمت با افزایش کیفیت و افزایش خدمات پس از فروش همراه بوده است؟ ادامه داد:مشخص نیست شورای رقابت افزایش قیمت ها و مجوز برای افزایش قیمت ها را بررسی کرده است یا خیر؛ شورای رقابت باید بر این تغییرات قیمتی نظارت کند.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه با استفاده از قطعات بهتر باید روند مراجعه مردم به تعمیرگاه‌های خودروسازان یا توقف و ماندگاری خودروها در نمایندگی‌های خدمات پس از فروش کمتر شود، تصریح کرد: به هراندازه مراجعه مشتریان خودرو برای دریافت خدمات پس از فروش کمتر شود در افزایش میزان رضایتمندی آنها دخیل خواهد بود.
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: