bazarnews

کد خبر: ۵۹۲۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
وزیر صمت گفت : وقتی روسیه، با ترکیه مشکل پیدا کرد، پوتین توصیه کرده بود که اقلام مورد نیازشان را از ایران تامین کنند. من در آن زمان مجلس بودم و با آقای نعمت زاده و آقای واعظی جلساتی برگزار کردیم. آنجا دیدیم که روسیه مثلا هفته‌ای ۵ هزار تُن نارنگی می‌خواهد. ما دیدیم که ما یک مرکز بسته بندی نداریم.

گروه کشت و صنعت  بازارنیوز: رضا  رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، درباره مشکلات پایانه‌های صادراتی و به تبع آن از دست دادن بازار‌هایی مانند بازار کشور روسیه، گفت:بهتر است از زیر ساخت‌های صادراتی صحبت کنیم که پایانه هم جزئی از آن است. در کشور این حرف که قوانین ما برای واردات تنظیم شده است، بسیار مطرح است که حرف بی ربطی هم نیست.

وی افزود: رویه‌ها و مقررات کشور ما در گذشته، خصوصا قبل از انقلاب کاملا وارداتی بوده و سیستم ما با این روند عادت کرده بود. اما در حال حاضر ما یک کشور صادراتی شده ایم و کار‌های خوبی را شروع  کردیم. اگر بودجه‌ها اجازه دهد ما هم  در بحث پایانه‌ها و هم به طور اختصاصی در بحث بسته بندی کار خواهیم کرد.

مراکز بسته بندی در کشور بسیار کم است
رحمانی درباره کمبود مراکز بسته بندی در کشور گفت: در حال حاضر مراکز بسته بندی در کشور خیلی کم است. فرض کنید ما بهترین  برنج دنیا را داریم، ولی کیسه و گونی در دنیا به عنوان بسته بندی نا مفهوم است. به عنوان مثال همین کشور روسیه، وقتی با ترکیه مشکل پیدا کرد، آقای پوتین توصیه کرده بود که بیایند اقلام مورد نیازشان را از ایران تامین کنند. من در آن زمان مجلس بودم و با آقای نعمت زاده و آقای واعظی جلساتی برگزار و برخی کار‌ها را هم پیگیری کردیم. آنجا دیدیم که روسیه مثلا می‌گوید هفته‌ای ۵ هزار تُن نارنگی می‌خواهیم. ما دیدیم که ما یک سورتینگ نداریم. الان هم یک سورتینگ که کالا را بر اساس شکل و رنگ و وزن و ... مرتب کرده باشد نداریم.
 

ایجاد مرکز سورتینگ در مازندران توسط بخش خصوصی
وی در پایان گفت: در حال حاضر من یک پروژه‌ای را تحت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را در مازندران پیگیری می‌کنم که یک مرکز سورتینگ و بسته بندی ایجاد می‌شود که بخش خصوصی هم هستند و من فقط تشویق و حمایت می‌کنم. کار این مرکز سورت روزانه ۵۰۰ هزار عدد از مرکبات است.
 
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: