bazarnews

کد خبر: ۶۰۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
فیلم/
عبدالناصر همتی، رئیس کل فعلی بانک مرکزی و معاون سیاسی وقت صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در مورد دیدار امام با نماینده شوروی گفت : به ما گفتند که فیلم را کامل پخش کنید.من آنجا گفتم این خوب نیست.شوروی ابرقدرت است و نماینده‌اش آمده است.اگر ما این را پخش کنیم انعکاس منفی دارد و معرکه ایجاد می کند.حاج احمد آقا گفتند که این را کامل پخش کنید من گفتم من موافق نیستم.اینطور نباید پخش شود.

گروه بورس،بانک و بیمه بازارنیوز: عبدالناصر همتی،رئیس کل بانک مرکزی، درباره پوشش خبر دیدار تاریخی امام خمینی(ره) با وزیر خارجه وقت شوروی گفت:امام(ره) خیلی به مسائل کارشناسی اهمیت می دادند.خبر که آمد به این شکل بود که وزیر خارجه شوروی پیام گورباچف را خواند.امام(ره)فرمودند که من می خواستم دریچه جدیدی برای ایشان باز کنم ولی او نفهمید من چه گفتم.چنین تعبیری را فرمودند.

وی افزود: او رفت و امام هم که نه دست می دادند و نه حال و احوال می کردند،از جلوی او رفتند.به ما گفتند که این را کامل پخش کنید.من آنجا گفتم این خوب نیست.شوروی ابرقدرت است و نماینده‌اش آمده است.اگر ما این را پخش کنیم انعکاس منفی دارد و معرکه ایجاد می کند.حاج احمد آقا گفتند که این را کامل پخش کنید من گفتم من موافق نیستم.اینطور نباید پخش شود.به ایشان گفتم شما مطلب من را به امام(ره) بگویید.

همتی ادامه داد: 10 دقیقه بعد به من گفت من مطلب را با امام(ره) مطرح کردم،ایشان فرمودند که من به مصلحت خودم عمل کردم،صدا و سیما هم به مصلحت خودش عمل کند.

او گفت: همتی درباره پیام حضرت امام(ره) درباره سلمان رشدی نیز گفت:من در پیام سلمان رشدی نیز چنین کاری کردم که فکر کردم یک جمله را از لحاظ کارشناسی می تواند بهتر باشد،این را به ایشان گفتم،امام(ره)فورا گفتند که اصلاح کنند ولی سریع پخش شود.آنجا در آن پیام من یک کلمه را اصلاح کردم.

همتی در پایان گفت: حضرت امام(ره) در این موارد نظرشان مثبت بود.این روند در دوره مقام معظم رهبری نیز که من چندین سال معاون سیاسی صدا و سیما بودم،ادامه داشت و ما خیلی مسائل را با ایشان مطرح می کردیم.

برچسب ها: همتی ، امام خمینی ، شوروی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: