bazarnews

کد خبر: ۶۲۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
جواد طاهر پور گفت: آماری مربوط به دهه هشتاد را مطالعه می کردم که گفته بود حجم واردات مسافری به وسیله چمدان از کل صادرات این مناطق بیشتر بوده است. به طوری که اواخر دهه هشتاد آن قدر این آمارها بد شده بود که محرمانه شد.

گروه بازرگانی بازارنیوز: عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: «بنده یک آمار برای مثال به شما بگویم. برای سال 1396 کل واردات این مناطق در واقع حدود 2 میلیارد دلار بوده و صادرات این مناطق به خارج از کشور که هدف اصلی این مناطق بود، کمتر از نیم میلیارد دلار است یعنی کمتر از یک چهارم رقم واردات.»

 

واردات مناطق آزاد ۴ برابر صادرات است

طاهرپور افزود: «در همان سال چیزی حدود 3 و نیم میلیارد دلار کالا، صادراتی است که قرار بوده از شهری مثل مشهد صورت بگیرد ولی از مناطق آزاد عبور می کند و آن را بزرگنمایی می کنند و می گویند این صادرات، از مناطق آزاد بوده است.»

وی در خصوص حجم واردات مسافری در این مناطق نیز اظهار داشت: «یک آماری مربوط به دهه هشتاد را مطالعه می کردم که گفته بود حجم واردات مسافری به وسیله چمدان از کل صادرات این مناطق بیشتر بوده است. به طوری که اواخر دهه هشتاد آن قدر این آمارها بد شده بود که محرمانه شد.»

 

آمارهای مختلف مناطق آزاد

طاهرپور گفت: بنده خاطرم است یکی از دانشجوهایم را برای تهیه گزارش فرستاده بودم که آمار بگیرد، به او گفته بودند چه آماری می خواهی؟ ما سه نوع آمار داریم: «آمار برای رسانه ها، آمار برای جامعه دانشگاهی و آماری که به دولت می گوئیم.»

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: