bazarnews

کد خبر: ۶۲۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
سید محمدهادی سبحانیان گفت: طرف در منطقه ازاد شرکت می زند، در آن جا دستگاه پوز می گیرد و در تهران در دفترش از آن استفاده می کند و از این محل در واقع فرار مالیاتی گسترده ای صورت می گیرد.

گروه بازرگانی بازارنیوز: سید محمدهادی سبحانیان، عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی گفت: «می روند چند شرکت را در منطقه آزاد ثبت می کنند، و سوله های خالی راه می اندازند و بعضا فقط یک تابلو می گذارند. دستگاه های نظارتی ما آنجا رفته اند و بررسی میدانی کرده اند. مثلاً در یک قلم که خرید محصولات پتروشیمی از بورس کالا است، مالیاتی که داده شده 160 میلیارد تومان است در حالی که آن چیزی که محاسبه شده بیش از 4 هزار میلیارد تومان است.»

 

دستگاه پوز از منطقه آزاد، دفتر شرکت در تهران

وی ضمن انتقاد به پایانه های فروش کشور، گفت: متاسفانه در کشور ما، پایانه های فروش ساماندهی نشده است. مثلا طرف در منطقه آزاد شرکت ثبت می کند، در آن جا دستگاه پوز می گیرد و در تهران در دفترش از آن استفاده می کند و از این محل در واقع فرار مالیاتی گسترده ای صورت می گیرد.

 

مناطق آزاد، زنجیره شفافیت را قطع کرده است

وی همچنین در ادامه با اشاره به فقدان شفافیت در ترخیص کالای این مناطق، اظهار داشت: یکی از کارکردهای مالیات بر ارزش افزوده، شفافیت زنجیره ورود کالا به کشور تا انتهای آن که مصرفش است، می باشد. وقتی شما یک جایی این زنجیره را قطع می کنید و می گوئید معاف باشد، اساسا هیچ تکلیفی برای ثبت معاملات نخواهد بود. بعدها اگر حاکمیت بخواهد رصد کند که چه کالایی به کجا رسیده، به مشکل می خورد. قطع این زنجیره می تواند به عدم شفافیت منجر شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: