bazarnews

کد خبر: ۶۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
رضایی کوچی:
رئیس کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر اینکه اقدامات انجام شده از سوی دولت تاکنون نتوانسته خروج از رکود در بحث مسکن را در پی داشته باشد، گفت: دولت باید با توجه به بافت های فرسوده رکود حاکم بر بخش مسکن را جبران کند.
بازار نیوز - محمدرضا رضایی کوچی ، با تاکید بر اینکه اقدامات انجام شده از سوی دولت تاکنون نتوانسته خروج از رکود در بحث مسکن را در پی داشته باشد، گفت: بهبود وضعیت مسکن نیازمند اقدامات کارآمد و برنامه ریزی دقیق است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت باید با توجه به بافت های فرسوده رکود حاکم بر بخش مسکن را جبران کند، افزود: در حال حاضر ارایه تسهیلات برای احیای بافت های فرسوده بهترین راهکار برای ایجاد رونق در بازار مسکن است.

وی با تاکید بر اینکه تسهیلات اعطای مسکن در حال حاضر نتوانسته پاسخگوی نیاز تمام اقشار جامعه باشد، تصریح کرد: تسهیلات اعطایی فعلی برای اقشار متوسط و بالای جامعه کارایی داشته و نتوانسته دردی از اقشار نیازمند کشور درمان کند.

هدف اصلی دولت در سیاست گذاری ها در بحث مسکن باید اقشار آسیب پذیر جامعه باشد
رضایی کوچی با بیان اینکه هدف اصلی دولت در سیاست گذاری ها در بحث مسکن باید اقشار آسیب پذیر جامعه باشد، گفت: تسهیل شرایط خانه دار کردن اقشار متوسط و مرفه نمی تواند به تنظیم بازار مسکن کمک کند زیرا توان مالی این اقشار کم نبوده و می توانند خود را با سیاست های دولت همسو کنند.

دولت برنامه مشخصی در حوزه مسکن ارایه کند
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه تنظیم بازار مسکن و ایجاد ثبات در آن باید با تمرکز بر لایه ها و اقشار ضعیف جامعه باشد، افزود: دولت باید با ارایه برنامه ای مشخص در حوزه مسکن زمینه خروج آن از دسته کالاهای سرمایه ای را فراهم کند.

وی با بیان اینکه شرایط فعلی اعطای تسهیلات مسکن تنها برای قشر خاصی از جامعه کارایی دارد، گفت: باید پیش شرط های اعطای تسهیلات مسکن از جمله ودیعه گذاری تسهیل شود تا اقشار نیازمند نیز بتوانند با این شرایط صاحب خانه شودند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: روند کاهشی نرخ سود تسهیلات مسکن باید همچنان ادامه داشته باشد تا به این ترتیب همسو با افزایش زمان بازپرداخت وام ها کمک به خانه دار شدن مردم صورت بگیرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر ضرورت ارایه مشوق های لازم برای ایجاد انگیزه در افراد جهت ساخت و ساز بیشتر، افزود: در صورتی که حمایت های لازم از بخش مسکن صورت بگیرد به طور حتم با رشد حجم ساخت و سازها تعادل عرضه و تقاضا در بحث مسکن به تنظیم قیمت ها منجر خواهد شد.
خانه ملت
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: