bazarnews

کد خبر: ۷۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
مشاور وزیر صنعت، معدن تجارت از وجود ۱۰هزار بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط غیرفعال و راکد در کشور خبر داد.
بازار نیوز - علی‌اصغر توفیق در نشستی خبری با تاکید بر نقش‌آفرینی موثر کارگزاران تجاری در بهبود فضای کسب و کار و توسعه حرفه‌ای روابط تجاری، گفت: امیدواریم با برگزاری نخستین همایش بین‌المللی کارگزان تجاری و نمایشگاه بروکر ۲۰۱۶ و سمینارهای تخصصی جانبی، موجبات رشد و توسعه فضای کسب و کار و افزایش تعاملات کارگزاران با فعالان اقتصادی داخلی و خارجی فراهم شود.

وی با بیان اینکه موضوع دریافت خدمات تخصصی برای پیشبرد اهداف تجاری بنگاه‌های اقتصادی از موضوعات مورد توجه است، گفت: این مهم از فرآیند ظهور ایده ایجاد یک کسب و کار تا توسعه آن مورد توجه فعالان اقتصادی قرار می‌گیرد.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور آموزش، پژوهش و فناوری ادامه داد: آنچه مسلم است موفقیت در کسب و کار با بهره‌مندی از خدمات حرفه‌ای توسعه کسب و کار یا همان دریافت خدمات تخصصی تجاری سازی حاصل می‌شود و در این میان، نقش بروکرها یا همان کارگزاران تجاری نقشی ویژه و غیرقابل انکار است.

وی، به وجود ۱۰ هزار بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط غیرفعال و راکد در کشور اشاره کرد و گفت: این بنگاه‌ها که اغلب به دلیل کمبود نقدینگی یا مدیریت نامطلوب طی سالیان گذشته دچار مشکلات عدیده شده‌اند، گواه بر اهمیت ویژه این موضوع هستند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این رویداد بین‌المللی، افزود: هدف از برگزاری این همایش، ایجاد فضای ارتباطی و ترویجی موثر برای تبیین اهمیت فعالیت کارگزاران (بروکرهای) تجاری، شناسایی بروکرهای حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی، ایجاد ارتباط موثر نهادهای دولتی، تشکل‌ها و بخش‌های خصوصی با بروکرهای تجاری و بررسی مشکلات و چالش‌های پیش رو برای توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های کارگزاری در کشور است.

مشاور وزیر صنعت، معدن تجارت در امور آموزش، پژوهش و فناوری با اشاره به انتخاب کارگزاران برتر کشور در ۱۵ حوزه تخصصی، اظهار داشت: با ظرفیت بالقوه این رویداد فرصت بهره‌مندی مطلوب فعالان اقتصادی، سرمایه‌گذاری، خدماتی، صنعتی و فناوری کشور از خدمات کارگزاران در عرصه‌های مختلف ایجاد گردد.

وی با اشاره به اهمیت و نقش خدمات بروکرهای تجاری در موفقیت بنگاه‌های اقتصادی از تمامی فعالان صنعتی و اقتصادی کشور، گفت: نخستین همایش و نمایشگاه‌های بین المللی کارگزاران تجاری از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ آذر ماه در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.
مهر
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: