عادل خالقی با اشاره به اینکه بعد مالی در رتبه بندی معلمان یکی از ابعاد این طرح است، گفت: در درجه نخست قرار بود با رتبه بندی، انگیزه معلمان و کیفیت کار آن ها ارتقاء پیدا کند زیرا معلمان تربیت کنندگان فراگیران و آینده سازان میهن اسلامی هستند.
وی با بیان اینکه رتبه بندی معلمان یک طرح چندین ساله است، عنوان کرد: این طرح جزو مطالبات فرهنگیان است زیرا خیلی از فرهنگیان نخبگان این جامعه هستند و وقتی انتخاب می کنند در آموزش و پرورش باشند، مایل هستند حرمت آن ها نیز نگه داشته شود و در واقع منزلت اجتماعی و معیشتی آن ها حفظ شود.
این استاد دانشگاه رتبه بندی معلمان را یک مطالبه چند ساله دانست و اظهار کرد: سال 92 بخش نامه ای از سوی آموزش و پرورش ارائه شد که بر اساس آن، معلم ها در چهار گروه مربی - معلم، استادیار – معلم، دانشیار – معلم و استاد – معلم تقسیم بندی می شوند و پرداختی ها به نسبت این رتبه بندی صورت می گیرد.
وی با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی در سال 98 اظهار کرد: آنچه اجرا شد با آنچه قرار بود اجرا شود، متفاوت بود زیرا قرار بود معلمان هم تراز با آموزش عالی شوند اما این اتفاق رخ نداد و همچنان مطالبه معلمان برای رتبه بندی سر جای خود قرار دارد.
خالقی عنوان کرد: همه دائماً می گوییم آموزش و پرورش در اولویت قرار دارد اما حقیقت آن است که هیچگاه در دولت ها در اولویت قرار نداشته است و تنها حرف آن زده شده است.
آقای نوبخت درجلسه نمایندگان تشکل های صنفی معلمان قبول کردندکه رتبه بندی حق معلمان است وبایدترمیم شودونامه ای هم به وزارت آموزش وپرورش فرستاد امازمزمه هایی به گوش می رسدکه قصداجرای آن راندارندومعلمان رادرکلافی سددرگم قرارداده وباوعده های توخالی آنان رابازیچه قرارداده اند.ادارات مختلف بدون سروصدابه حقوق کارمندانشون اضاف می کنندوهیچکس هم خبرنمی شودولی این وزارت خانه صدهابارازرسانه هااعلام میشود وبعدهم به راحتی حرف های خودرانقض می کنندوانتظارات معلمان رابه یاس وناامیدی بدل می کنند.