bazarnews

کد خبر: ۷۱۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مصطفی قلی خسروی مطرح کرد؛
خسروی گفت: آقای وزیر کاملا خوشبین هستند که از پتانسیل آقای قالیباف و نیکزاد در مجلس یازدهم برای پیشبرد اهداف مسکن استفاده شود.
ساماندهی سایت‌های خرید و فروش مسکن
گروه راه و مسکن بازارنیوز: مصطفی قلی خسروی (رییس اتحادیه املاک کشور) پیرامون آخرین تلاش‌ها برای ساماندهی وضعیت مسکن در کشور، گفت: اخیرا نشستی با آقای وزیر برگزار شد که طی آن ما دغدغه مردم را مبنی بر اینکه مصوبه اخیر مجلس نسبت به املاک عجولانه بوده، به سمع ایشان رساندیم که ایشان قول پیگیری از طریق شورای نگهبان دادند؛ البته اتحادیه هم با شورای نگهبان نامه نگاری انجام داده است.

وی افزود: مسئله دیگر مطرح شده در جلسه، قانون مالک و مستاجر بود که بیان شد این میزان نوسان قیمت‌ها و نقص قانون که مالکان خانه‌های رهن شده، پول رهن را دیرتر عودت می‌دهند، باعث اختلاف در این بخش است.

خسروی ادامه داد: مسئله بعدی شبهه توصیه وزیر مبنی بر نخریدن مسکن بود که اسلامی تصریح کرد در پی ایجاد تسهیلات ویژه در آینده نزدیک برای خرید خانه هستیم. تسهیلاتی شبیه زمین ۹۹ ساله، طرح مسکن ملی (که قول دادند به نتیجه برسانند) و مسکن مهر (که قطعا تا پایان امسال تحویل داده می‌شود) و برنامه‌هایی از قبیل تسهیلات بانکی ویژه که با شورای پول و اعتبار هماهنگ شده است.

خسروی تاکید کرد: آقای وزیر کاملا خوشبین هستند که از پتانسیل آقای قالیباف و نیکزاد در مجلس یازدهم برای پیشبرد اهداف مسکن استفاده شود.

رییس اتحادیه املاک کشور پیرامون مشکلات موجود، گفت: مشکل‌هایی مانند تعدد مشاوران املاک در کشور وجود دارد که از دلایل آن باید گفت بسیاری از مردم با حقوق بازنشستگی نمی‌توانند گذران زندگی کنند، از این رو به ایجاد مشاوری مسکن روی می‌آورند و البته قانون هم برای بازنشستگان باز برخورد می‌کند. از دلایل دیگر می‌توان به نبودن فاصله صنفی اشاره کرد و اینکه سقف تعداد املاک هم در قانون وجود ندارد.

خسروی گفت: می‌خواهم تاکید کنم که مشاوران املاک عامل گرانی مسکن نیستند، زیرا گران شدن ملک بازار خرید و فروش مسکن را کساد می‌کند و مشتری نخواهند بود و همکاران بنده در نهایت ضرر می‌کنند. عرضه و تقاضا در بخش مسکن هم توازن قیمت را برای کشور ایجاد می‌کند، در همین راستا ما به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد دادیم و از وزیر خواستیم صنعتی سازی را در کشور ایجاد کرده و صنعت اجاره را فعال کند، با این مضمون که مثلا کسانی که ملکشان را اجاره می‌دهند، از معافیت‌های مالیاتی برخوردار شوند، چون مشارکت مردمی داشته اند.

وی در پایان گفت: ما در ساخت و ساز ضعف داریم، در صنعتی سازی هم ضعف داریم. مالیات بر ارزش افزوده را از اجاره نشین‌ها نباید بگیریم که در دوره اقای آخوندی تصویب شد، اما سازمان مالیاتی رد کرد.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: