bazarnews

کد خبر: ۷۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
مدیرعامل شرکت ساپکو، گفت: هم اکنون بیش از 60 درصد از قالب های مورد نیاز صنایع خودروسازی در داخل تولید می شود.
بازار نیوز -  حسین نجاری در گفتگو با خبرنگاران گفت: ما برای سال 96 تولید بیش از 700 هزار دستگاه انواع خودرو سواری را هدف قرار داده ایم ضمن اینکه برای تولید محصولات جدید در قالب شرکت مشترک ایران خودرو و پژو (ایکاپ) برنامه ریزی شده است.

وی گفت: برنامه وسیعی برای طراحی و ساخت قالب های جدید شامل قالب های پرسی ، پلاستیکی و دایکست و ریخته گری همچنین طراحی و ساخت ابزار فیکسچر داریم .

نجاری با اشاره به برگزاری پنجمین نمایشگاه بین المللی قالب ، ابزار و مواد اولیه افزود: شرکت ساپکو در جهت تحقق اهداف و برنامه های توسعه ای خود از قالبسازان معتبر خارجی و داخلی دعوت کرده است.

وی گفت: ما برای دستیابی به این اهداف و برنامه های تولید در سال جاری و سال اینده همچنین طرح های جدید به حدود 140 میلیون دلار سرمایه گذاری در بخش قالب های صنعتی نیاز داریم.

نجاری از صنعت خودرو در جهان بعنوان بزرگترین مشتری صنعت قالب و ابزار یاد کرد و افزود : هزینه طراحی و ساخت قالب های جدید با توجه به نیاز شرکت مشترک ایران خودرو و پژو (ایکاپ) 100 میلیون دلار و هزینه بازسازی و نوسازی قالب ها با توجه به برنامه تولید 700 هزار دستگاه خودرو برای سال 96 نزدیک به 45 ‌میلیون دلار براورد شده است .

مدیرعامل ساپکو همچنین از فرصت های سرمایه گذاری در حوزه صنعت قالب و ابزار برای طراحی و ساخت قالب های بزرگ تزریق پلاستیک مانند داشبورد و سپرها ، طراحی و ساخت قالب های پیچیده ریخته گری و خودکفایی مواد اولیه پلیمری در لاستیک ها ، فوم ها و پلاستیک های هندسی خبر داد و افزود: ورق های فولادی حدود 49 درصد از مواد اولیه مصرفی صنعت خودرو را تشکیل می دهد که حاکی از ظرفیت بالای سرمایه گذاری در این صنعت است .

نجاری صنعت خودرو را بزرگترین مشتری صنعت قالب و ابزار جهان دانست و افزود: خودروسازی سفارش دهنده بیش از 52 درصد تولیدات صنعت قالب و ابزار ، 64درصد قالب های پرسی و 41 درصد قالب های تزریقی بزرگ جهان است.
خبرگزاری صدا و سیما

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: