bazarnews

کد خبر: ۷۳۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
نماینده کارگران در شورایعالی کار خبر داد؛
آیت اسدی گفت: آقای وزیر رفاه و معاونت کار ایشان هم قول تصویب مصوبه افزایش حق مسکن طی روز‌های آینده را داده اند، اما فعلا ادعا می‌شود این مصوبه در نوبت جلسه هیئت دولت است.

افزایش حق مسکن کارگران تا انتهای تیرماه ابلاغ می‌شود

گروه کار و تعاون بازار نیوز: آیت اسدی، نماینده کارگران در شورایعالی کار پیرامون تاخیر در افزایش مبلغ حق مسکن کارگران گفت: مبحث افزایش حق مسکن در شورای عالی کار مصوب شد و قانونا در هیئت وزیران هم باید به تصویب برسد تا برای اجرا ابلاغ شود.

وی افزود: امسال ما به نمایندگی از کارگران به میزان افزایش دستمزد نسبت به نرخ تورم معترض بودیم و حق داشتیم، زیرا متاسفانه نرخ تورم بصورت افسار گسیخته‌ای بالا می‌رود که برای جبران آن ما و دولت و کارفرمایان به نتیجه رسیدیم که حق مسکن برای کارگران افزایش پیدا کند.

اسدی تاکید کرد: انتظار ما این است که با توجه به توافق طرفین و قول آقای وزیر، زودتر این موضوع در هیئت وزیران به نتیجه برسد تا کارگران هرچه زودتر از این مصوبه بهره لازم را ببرند، اما متاسفانه تا الان این مصوبه در هیئت دولت گیر کرده و زمان اجرا و مبلغ افزایش هنوز ابلاغ نشده است.

وی خاطر نشان کرد: این طرح بار مالی بر دوش دولت ندارد و هزینه آن برعهده کارفرمایان است که آن‌ها هم این مصوبه را قبول کرده اند، اما روال اداری اجرای آن هنوز طی نشده است. ما بشدت پیگیر اجرای مصوبه هستیم و آقای وزیر و معاونت کار ایشان هم قول تصویب این مصوبه طی روز‌های آینده را داده اند، اما فعلا ادعا می‌شود این مصوبه در نوبت جلسه هیئت دولت است.

اسدی در پایان گفت: این تورم و گرانی تاب و توان کارگران را گرفته است و با این وضع نمی‌توان بهره وری تولید را بالا ببریم و شعار سال هم محقق نمی‌شود. ما انتظار داریم رسانه‌ها و رادیو تلویزیون و نماینده‌های مجلس فشار لازم را به دولت بیاورند و از حقوق کارگران حمایت کنند. آقای وزیر هم پیگیر هستند، اما بیان کردند که مسائل مهم تری در دولت فعلا وجود دارد، اما انتظار می‌رود این مصوبه در تیرماه تصویب و ابلاغ شود.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: