bazarnews

کد خبر: ۷۸۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
روحانی در جلسه هیات دولت:
رییس‌جمهور گفت: آمریکا چهار سال این در و آن در می زند تا روز ۲۷ مهر - پایان تحریم تسلیحاتی - اتفاق نیفتد و این اتفاق در این روز خواهد افتاد.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در جلسه هیات دولت گفت: در هفته پایانی ماه صفر هستیم و ایام رحلت پیامبر عظیم شان اسلام (ص) و شهادت امام حسن (ع) و امام رضا (ع) هستیم. از همه مردم متدین، فهیم و عاشق خاندان رسالت تشکر کنم که در دوران عزداری اربعین، همه استانداردها را رعایت کرده و علیرغم زیارت امام حسین (ع)، راهپیمایی و مجالس عزا داشتند، سفر و راهپیمایی انجام نشد و عزاداری هم در پروتکل‌های بهداشتی انجام شد.  

وی با بیان اینکه از مردم خواهش می‌کنیم در ایام پایانی ماه صفر همچنان همه دستورات بهداشتی را مراعات کنند، اظهار داشت: مردم از پیشوایان دینی خود همواره درس‌های مهمی برای زندگی فردی و جمعی خود آموخته‌اند اما نسبت به زندگی پیامبر (ص) بیش از آنچه صورت گرفته، باید درس‌آموزی کنیم. ایشان بالاترین شخصیت تاریخ انسانی است. نه قبل و نه بعد از او، چنین کسی نخواهد آمد. ایشان اشرف مخلوقات بود و پیامش اخلاق و زندگی‌اش الگو بود، او الگو و نمونه برای همه ماست.  

رییس‌جمهور ادامه داد: پیامبر (ص) هم جنگ و هم صلح داشت. این مرد نمونه، هم عملیات تهاجمی و هم عملیات تدافعی داشت. این پیامبر، روزهایی پیروز شد و هم در روزهایی دچار شکست شد.  

روحانی با بیان اینکه پیامبر (ص) حکومت را بر مبنای قانون و پیمان اداره کرد، تصریح کرد: ایشان پیامبری بود که وقتی با مردم مکه صلح کرد، قرآن آن فتح مبین نامید و بزرگترین پیروزی‌های پیامبر (ص) در سایه آن صلح به دست آورد، بیش از آنچه در میدان جهاد کسب کرد.  

وی با بیان اینکه آنجا که توان جنگ بود، پیامبر (ص) فرمان جهاد می‌داد و آنجا که توان و تعداد دشمن بیشتر بود، پیامبر (ص) فرمان دفاع می‌داد، خاطرنشان کرد: تمام کفار در مدینه احساس امنیت می‌کردند. امنیت مردم در هر دین و مرام و سلیقه، در کنار حکومت پیامبر حراست و حفاظت می‌شد.

 باید به موقع بجنگیم و به موقع صلح کنیم

وی گفت: وقتی برخی از اصحاب امام حسن (ع) آمدند و با زبان معترضانه که چرا صلح کردی ، چرا در برابر طرف شما پیمان را امضا کردید، حضرت فرمودند، جامعه اسلامی که فقط شما ۱۰ نفر نیستید، شما ۲۰ نفری که اینجا نزد من آمدید که فقط دنیا اسلام نیستید. من در مسجد رفتم برای مردم سخنرانی کردم و دیدم اکثریت قاطع جامعه صلح می‌خواهند و وقتی که مردم این را می‌خواهند، صلح را انتخاب می‌کنم. این راه امام مجتبی است. امام مجتبی به ما می‌آموزد که مرد جنگ باشیم به روز جنگ، و مرد صلح باشیم به روز صلح. اگر در روز صلح ، جنگیدیم و در روز جنگ، صلح کردیم، هر دو خطا و اشتباه است. به‌موقع باید بایستیم و بجنگیم و به‌موقع باید صلح کنیم.

روحانی با بیان اینکه در این ایام، تلاش زیادی کردیم اقتصاد ما مسیر دیجیتالی را طی کند، اظهار داشت: در این دوران کرونایی، باید تماس‌های حضوری را به تماس‌های دیجیتالی تبدیل کنیم. سامانه‌ای را افتتاح کردیم که مدارک تحصیلی دانش‌آموختگان را داشته باشد و دیگر لازم نیست افراد مدارک را کپی کرده و با خود اینسو و آنسو ببرد. این سامانه در اختیار همگان است و هر کس با کدی که نیاز است، می‌تواند همه مدارک تحصیلی او را ببیند. 

وی گفت: سامانه دیگری که در نهم آذر افتتاح می‌شود، سامانه جامع تجارت خواهد بود. ماه‌ها و سال‌ها است که این سامانه را دنبال می‌کنم. از روزی که ثبت سفارش می‌شود تا مغازه‌ای که آن جنس به فروش می‌رسد، ما آن را ببینیم. دیگر بحث گمرک، انبار و احتکار در کار نیست و همه بخش‌ها باید زیر نظر این سامانه باشد و همه اقدامات بانک مرکزی زیر نظر این سامانه قرار بگیرد. 

به گفته رییس دولت دوازدهم، دیروز اقدامات آن مرور شد. امروز برای کسانی که تلاش کردند، تقدیرنامه ارسال می‌شود و کسانی که عقب هستند، از آنها سوال می‌شود. دولت الکترونیک وظیفه ماست. وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت در داخل این سامانه فعالیت می‌کند، برق، کاغذ و آب دیگر کاغذی نیست و همه پرداخت‌ها الکترونیکی می‌شود. 

روحانی با بیان اینکه روز دوشنبه افتتاح مهمی داشتیم که متفاوت با سایر افتتاح‌ها بود که اقدامات یکسال و نیم گذشته پیرامون سیل فروردین ۹۸ بود، خاطرنشان کرد: سیل ۹۸ بی‌نظیر بود که ۲۵ استان را درگیر سیل کرد و چهار، پنج استان بزرگ را با مشکلات عظیمی روبه‌رو کرد. تمام خانه‌ها، جاده‌ها، مراکز تجاری و... ساخته شده است. ۱۵۷ هزار خانه تخریب شده بود که ۶۶ هزار خانه از ابتدا ساخته شده و ۹۹ هزار خانه و ساختمان دیگر ترمیم شده است. ۱۵ هزار کیلومتر جاده اصلی، فرعی و روستایی ترمیم و ساخته شده است. 

اقتصاد آنلاین/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: