bazarnews

کد خبر: ۸۲۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
نماینده مجلس در تذکر شفاهی:
مالکی متذکر شد: در گذشته اگر مجالس تغییراتی را در لایحه بودجه اعمال می‌کردند، دولت حتی ۱۰ درصد تغییر بودجه را هم قبول نمی‌کرد.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: فداحسین مالکی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی با اشاره به تصویب کلیات بودجه ۱۴۰۰ در کمیسیون تلفیق گفت: ماهیت این بودجه سیاسی است و همه این مسئله را به خوبی می‌دانیم.

وی متذکر شد: در گذشته اگر مجالس تغییراتی را در لایحه بودجه اعمال می‌کردند، دولت حتی ۱۰ درصد تغییر بودجه را هم قبول نمی‌کرد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این در حالی است که طبق گزارش‌های ارائه شده در جلسه غیرعلنی و کمیسیون تلفیق مجلس، لایحه بودجه سال آینده نیاز به بیش از ۸۰ درصد تغییر دارد و بهتر بود که دولت خودش اصلاحات بودجه را انجام می‌داد نه آنکه توپ آن به زمین مجلس انداخته شود.

مالکی اظهار داشت: چند ماه از عمر این دولت باقی مانده و دولت آینده مستقر خواهد شد؛ تا ثبات دولت آینده قطعاً ما با چالش‌های زیادی در زمینه بودجه روبرو خواهیم شد.

وی ادامه داد: در خوشبینانه‌ترین حالت و حتی اگر یک دولت جهادی و انقلابی سکان بخش اجرایی کشور را برعهده بگیرد، قطعاً آن دولت، مجلس را به چالش می‌کشاند که «این چه بودجه‌ای است که به تصویب رسانده‌اید؟»

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت بودجه دفاعی کشور در لایحه بودجه پیشنهادی دولت گفت: دولت در این بودجه آورده است که نیروهای نظامی و انتظامی برای تأمین بودجه خود، نفت به فروش برسانند؛ سوال ما آن است که آیا این نوع بودجه‌ریزی درست است؟

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: