bazarnews

کد خبر: ۸۶۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
قاضی‌زاده هاشمی گفت: وزارت بهداشت سامانه جدیدی را برای توزیع واکسن‌های وارداتی پیش‌بینی کرده که توزیع با استفاده از آن سامانه خواهد بود.

گروه بهداشت و درمان بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و عضو ستاد ملی کرونا در گفتگو با بازارنیوز پیرامون آخرین وضعیت واردات واکسن‌های اسپوتنیک V روسی اظهار کرد: واکسن‌های روسی که خریداری شده، طی چند محموله به کشور وارد می‌شود که نخستین محموله آن روز پنجشنبه (۱۶ بهمن‌ماه) وارد شد.

وی درباره اولویت توزیع این واکسن‌ها توضیح داد: واکسن‌های وارداتی، ابتدا برای تزریق به کادر درمان فعال در آی‌سی‌یو بیمارستان‌هایی که بیمار کرونایی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا بعد از آن‌ها نوبت به اولویت‌های بعدی برسد.

عضو ستاد ملی کرونا، درباره احتمال بروز مشکلاتی در توزیع عادلانه واکسن‌های کرونا، همچون اتفاقاتی که برای انسولین‌های قلمی وارداتی به دلیل عدم سامانه‌ای بودن و نظارت کافی رخ داد و موجب قاچاق معکوس این دارو و کمبود آن در سطح کشور شد، تصریح کرد: وزارت بهداشت سامانه‌ای را برای توزیع واکسن‌های وارداتی پیش‌بینی کرده که توزیع با استفاده از آن سامانه خواهد بود.

به گزارش بازارنیوز؛ پس از کش‌وقوس‌ها بر سر واردات واکسن  و با توجه به دستور رهبر انقلاب مبنی بر ممنوعیت واردات واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی، اولین محموله از واکسن خریداری شده از روسیه وارد کشور شد و قرار است در ابتدای کار، کادر درمان و افراد پرخطر واکسینه شوند. همچنین خبر‌های غیررسمی از خرید ۴.۲ میلیون دوز واکسن استرازنکای سوئدی حکایت دارد.

ضمنا با توجه به وعده مسئولین، قرار است واکسن ایرانی تا آخر فروردین ۱۴۰۰ مورد استفاده برای افراد پر خطر قرار گیرد.
 
پایان پیام//
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: