bazarnews

کد خبر: ۸۷۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
معاون اول رییس جمهور گفت: سعی کردیم در تأمین کالا‌های اساسی زندگی مردم، بهترین عملکرد را داشته باشیم.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز؛ اسحاق جهانگیری، صبح امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و افتتاح همزمان طرح‌های اقتصادی و عمرانی که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان با به شهادت رساندن شهید قاسم سلیمانی درصدد ابهت نمایی بودند که با پاسخ قاطعانه کشور روبه‌رو شدند.

وی در ادامه با یادآوری اینکه سال 95 از نظر رشد اقتصادی در کشور سال ویژه‌ای بود و بالاترین رشد اقتصادی را در جهان داشتیم، خاطر نشان کرد: با روی کارآمدن ترامپ و از هم پاشیده شدن برجام، فشارهای سنگینی بر ایران وارد شد.

وی ادامه داد: فشار حداکثری بر ملت ایران از اقدامات دشمنان بود که با اقتصاد مقاومتی و تدابیر مقام معظم رهبری با شکست روبه‌رو شد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه امروز فشار حداکثری با شکست روبه‌رو شده است، اظهار کرد: اقتصاد کشور همچنان پابرجا است و به فعالیت توسعه‌ای خود ادامه می‌دهد.

وی ابراز داشت: دولت کنونی آمریکا باید بدانید که کارهای ترامپ به اعتبار آمریکا در جهان لطمه زده و باعث سرافکندگی دولت آمریکا شد.

معاون اول رییس جمهور افزود: ترامپ که خود را مدعی حقوق بشر می‌دانست تحریم‌های دارویی را بر ضد کشور تصویب کرد.

وی با اعلام اینکه راهبرد ما با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا همچنان حفظ شده است، گفت: راه عاقلانه برگشت آمریکا از وضع تحریم‌ها است که می‌تواند باعث بازگشت ایران به تعهداتش باشد.

جهانگیری با بیان اینکه تعهد کامل به برجام توسط غرب راه حل بازگشت ایران به برجام و احیای آن است، تصریح کرد: تاب آوری ملت ایران در دوران تحریم شایان تقدیر است.

وی گفت: سال99 سخت ترین سال از لحاظ درآمدی بعد از انقلاب بوده است و حتی با دوران جنگ نیز قابل مقایسه نیست.

معاون اول رییس جمهور افزود: قطعا سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هدیه‌ای بود که از طرف مقام معظم رهبری در اختیار دولت قرار گرفت.

وی با ادعای اینکه سعی کردیم در تامین کالاهای اساسی زندگی مردم بهترین عملکرد را داشته باشیم، اعلام کرد: امنیت غذایی مردم و تولید بنزین از جمله اقداماتی بود که خوشبختانه کشور در تولید آن خودکفا شده است.

جهانگیری گفت: درست است که تحریم ها بر معیشت مردم تاثیر گذاشته است اما با همکاری مردم توانستیم این برهه را پشت سر بگذاریم. نگذاشتیم مردم در تامین کالاهای اساسی و دارو با وجود تحریم ها مشکلات را زیاد حس کنند

اقتصاد آنلاین/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: